Destroy / indestructible regels

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Destroy / indestructible regels

Bericht door BanzaiCopter »

Hey,

Zoals gewoonlijk wil ik weer gelijk hebben en weet ik gewoon dat ik belazerd word :p

Even 2 voorbeeldjes hoe ik het zie:
- Er ligt een angels in het spel met 4 humans met als ability "This creature is indestructible as long you control a human".
- Er valt een Wrath Of God / Day Of Judgment
- Alles word destroyed.. Dus ook de angel.. De angel verliest indestructible doordat de humans kapot gaan. Dus deze is kapot, niet?

Situatie 2:
- Er ligt.. Jaaa.. Weer een angel in het spel die zegt "As long as this creature is in play, target creature you control is indestructible".
- Er valt een Wrath Of God / Day Of Judgment
- Alles gaat kapot, zelfs de target van die Angel. Toch?
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Destroy / indestructible regels

Bericht door Donnie Darko »

Het is altijd slim om op Gatherer of een gelijkwaardige site de rulings voor de kaart op te zoeken:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ ... eid=220370 zegt:
9/22/2011 If you control a Human, and an effect tries to destroy each Human you control and Angelic Overseer simultaneously, Angelic Overseer won't be destroyed.

In beide situaties blijft de angel leven.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Destroy / indestructible regels

Bericht door Jibz »

Je leest de tweede niet goed Donnie...
In het tweede geval gaat de angel wel dood, maar zijn target niet. Basically zelfde regel als die Donnie al noemde maar dan andersom
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

Re: Destroy / indestructible regels

Bericht door BanzaiCopter »

Ah.. bedankt voor de snelle reacties :)
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Destroy / indestructible regels

Bericht door Donnie Darko »

Ja, ik was te snel in mijn reactie over de tweede, je hebt gelijk Jibz :)
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Destroy / indestructible regels

Bericht door altx »

Dit komt omdat ze allemaal gelijktijdig in 1 keer vernietigd worden. Op het moment dat ze vernietigd worden, is het betreffende creature nog indestructible dus blijft hij leven. Er komt geen tweede strike achteraan...

Het is een ander verhaal als je (in je eerste voorbeeld) een Starstorm speelt voor genoeg schade om ze allemaal lethal damage te geven. Alle creatures hebben daardoor dus lethal damage erop gemarkeerd, ook de (indestructible) Angel. Vervolgens worden dan state-based actions gecheckt en gaan alle Humans dood aan de lethal damage. Er worden net zo lang state-based actions gecheckt totdat er niks meer te checken valt. Er worden dus nogmaals state-based actions gecheckt. De Angel, die dus ook lethal damage had gekregen, is nu dus niet meer indestructible, omdat alle Humans weg zijn, dus die gaat ook dood aan de lethal damage.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Destroy / indestructible regels

Bericht door Jibz »

Ter verduideljking:

Het voorbeeld wat altx geeft komt doordat damage tot het eind van de beurt op een creature blijft. Dat heb je niet bij destroy effecten, die destroyen en als het niet kan zeggen ze niet van nou dan wacht ik tot het wel kan, maar het effect heeft zijn werk gedaan en is al weg als je angel niet meer indestructible is.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie