Sorin, Lord of Innistrad

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
tommyken
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 05, 2012 9:59 pm

Sorin, Lord of Innistrad

Bericht door tommyken »

Bij het collectioneren van de dark ascension kaarten kom ik de volgende kaart teken die ik eigenlijk niet begrijp. Hopelijk kunnen jullie me helpen, het gaat over deze kaart.
Sorin, Lord of Innistrad

Die drie opties in de card text, zijn dat het gene dat je tegelijk mag uitvoeren bij attack?
Graag meer info.

Alvast dank
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Huntmaster of the Fells

Bericht door Jibz »

Volgens mij snap je het principe van een planeswalker niet... Deze kaart is geen creature, maar een planeswalker. Een planeswalker is een permanent, die in play komt met een aantal counters erop gelijk aan het cijfer dat je rechtsonderin ziet staan. Je mag per beurt op sorcery speed één van zijn abilities gebruiken. Het +1, -2 en -6 geeft aan dat je zoveel counters erop moet leggen / eraf moet halen om de ability te kunnen gebruiken. Dat is zo'n beetje het enige dat een planeswalker doet: zijn abilities gebruiken. Hij is geen creature en kan dus niet aanvallen. De tegenstander kan echter wel kiezen de planeswalker aan te vallen in plaats van de eigenaar ervan. In dat geval worden er counters afgehaald gelijk aan de combat damage die de creatures op hem doen, mits niet geblocked. Zie ook de comprehensive rules over planeswalkers (306) http://www.wizards.com/Magic/TCG/Articl ... agic/rules.

Tussen 2 haakjes: waarom heb je deze thread huntmaster of the fells genoemd?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
tommyken
Advanced
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 05, 2012 9:59 pm

Re: ]Sorin, Lord of Innistrad

Bericht door tommyken »

foutje, verkeerde naam geplakt als titel. Dat deze kaart geen creature was, had ik door. Maar er dus weer wat bijgekomen en bij geleerd :) Dank je
Plaats reactie