2 vraagjes

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

2 vraagjes

Bericht door Jibz »

Ik heb 2 (bevestigende) vraagjes die tijdens een spelletje Magic zonet opkwamen.

1. Ik heb een Reaper from the Abyss en een Carnifex Demon liggen, mijn tegenstander een Ghost council of Orzhova en een Mistmeadow Skulk
Ik haal 1 counter van de Carnifex af en kill de Mistmeadow. Mijn tegenstander sact deze vervolgens voor zijn Ghost council. De council gaat uit het spel, aan het eind van mijn beurt triggert eerst mijn Reaper doordat zijn mistmeadow dood is gegaan, vervolgens triggert de Ghost council, die resolvet en komt terug, dan resolvet mijn Reaper, en ik destroy de ghost council.

Stel dat mijn tegenstander nog een creature had liggen, en nadat zijn Ghost Council was teruggekomen reageert hij op mijn Reaper en sact die creature, dan gaat de Ghost council weer uit het spel. Klopt het dan dat zijn Council pas aan het eind van zijn beurt weer in het spel komt?

2. Ik heb een Xathrid Demon en een Minion of Leshrac liggen, aan het begin van mijn upkeep triggeren ze een voor een, en ik kies om de Xathrid eerst te laten resolven. Als ik daarmee de Minion sacrifice, triggert daarna die sac ability van de minion nog en moet ik ook de Xathrid saccen of 5 damage vangen. Klopt dit al so far? En if so, kan die Minion dan nog die 5 damage op me doen vanuit mijn graveyard als ik de Xathrid niet wil saccen?

Bedankt alvast ^^
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: 2 vraagjes

Bericht door altx »

1) Ja, je bent "the beginning of the end step" al voorbij, dus Ghost council of Orzhova triggert dan inderdaad volgende beurt pas weer.

2) Ze triggeren tegelijkertijd en omdat jij de controller bent, mag jij inderdaad bepalen in welke volgorde ze op de stack gaan. Maar ze gaan dus allebei op de stack en zullen in principe allebei gewoon resolven. Dus ja, je zult de keuze krijgen tussen een ander creature dan de Minion sacrificen of 5 schade nemen. Dat een creature ondertussen in de graveyard ligt, maakt verder niet uit voor het schade doen. Anders was Mogg Fanatic een nogal nutteloze kaart... ;)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 2 vraagjes

Bericht door Jibz »

Bedankt ^^ Helemaal niet aan dat voorbeeld van de Mogg Fanatic kwestie gedacht xD

Maar nog even over 1) : Moet ik bij de trigger van de Reaper al een target kiezen? In dat geval kan ik de Ghost Council nog helemaal niet kiezen, want die is nog ge-exiled, en als mn Reaper dan afgaat heeft ie geen target. Moet ik de target kiezen bij de trigger, of kan ik de Ghost council nog kiezen als deze alweer terug is?

Verder nog eentje en een heel kleintje:

Als ik de Reaper speel en voordat ie in play kwam was er die beurt al een creature doodgegaan, weet de Reaper dat dan, i.e. kan hij dan aan het eind van die beurt al een non-Demon killen?

Minion of Leshrac en Xathrid Demon zijn allebei niet suicidaal, als in dat ze niet aan zichzelf gesacd willen worden, maar ik kan er wel andere Xathrids of Minions of Leshrac aan saccen, toch?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: 2 vraagjes

Bericht door altx »

Jibz schreef:Bedankt ^^ Helemaal niet aan dat voorbeeld van de Mogg Fanatic kwestie gedacht xD

Maar nog even over 1) : Moet ik bij de trigger van de Reaper al een target kiezen? In dat geval kan ik de Ghost Council nog helemaal niet kiezen, want die is nog ge-exiled, en als mn Reaper dan afgaat heeft ie geen target. Moet ik de target kiezen bij de trigger, of kan ik de Ghost council nog kiezen als deze alweer terug is?

Verder nog eentje en een heel kleintje:

Als ik de Reaper speel en voordat ie in play kwam was er die beurt al een creature doodgegaan, weet de Reaper dat dan, i.e. kan hij dan aan het eind van die beurt al een non-Demon killen?

Minion of Leshrac en Xathrid Demon zijn allebei niet suicidaal, als in dat ze niet aan zichzelf gesacd willen worden, maar ik kan er wel andere Xathrids of Minions of Leshrac aan saccen, toch?

Je moet inderdaad het target al kiezen als de trigger op de stack gaat, dus kun je inderdaad de Ghost Council niet kiezen als die nog ge-exiled is. Kun je een target aanwijzen, dan moet je dan doen, maar als het onmogelijk is om een target aan te wijzen, dan gaat de trigger in zijn geheel de stack niet op.


Als een kaart zijn eigen naam noemt, bedoelt hij daarmee inderdaad alleen zichzelf en niet andere kaarten met dezelfde naam, dus als je twee Minions hebt liggen, kun je ze inderdaad aan elkaar sacrificen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 2 vraagjes

Bericht door Jibz »

Okay, en what about of de Morbid van de Reaper al afgaat als je hem pas speelt nadat er die beurt al iets is doodgegaan?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 2 vraagjes

Bericht door Dragonheart »

Ja. De morbid trigger werkt ook als er doden gevallen zijn voordat de Reaper in het spel komt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie