reviberate + fireservant

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

reviberate + fireservant

Bericht door GuardianGI »

stel je hebt een fire servant liggen, speelt een shock op voor 2 dmg (*2 = 4) en gooit er een Reverberate overheen gaat die dan voor 2*2 of voor 2 * 4 dmg
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: reviberate + fireservant

Bericht door Jibz »

Hij kopieert de eerste spell. Daar staat 2 damage op. Die damage wordt vervolgens 2 keer gedaan. 2 x 2 = 4 damage van de Reverberate in totaal dus.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

Re: reviberate + fireservant

Bericht door GuardianGI »

ok thanks, leek mij ook het meest logisch, maar dacht ff checken.(zou voor lekker overpowerde fling combo's gezorgd hebben xD)
en hoe zit het met een fireservant die als er een shock ofzo op de stack ligt zelf iets als een doom blade op z'n dak krijgt, dus de fire servant leefde toen de shock op de stack ging maar niet toen deze resolvde, staat de verdubbeling dan wel of nie, ik gok dat dit in het zelfde rijtje valt en dus niet meer verdubbeld wordt, maar ik vind de "would deal damage" wat dat betreft verwarrend
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: reviberate + fireservant

Bericht door Jibz »

Ik snap je denkwijze, maar helaas: als je shock nog op de stack ligt is er nog lang geen sprake van dat er damage gedaan zou worden :P De spell zou immers nog gecountered kunnen worden. De verdubbeling treedt pas in werking als je spell resolvet.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: reviberate + fireservant

Bericht door altx »

GuardianGI schreef:(...) maar ik vind de "would deal damage" wat dat betreft verwarrend
"would" slaat erop dat bij een replacement effect niet het oorspronkelijke effect optreedt (hij zou x damage doen), maar een vervangend effect (hij doet nu x * 2 damage).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

Re: reviberate + fireservant

Bericht door GuardianGI »

ah thanks, nu snap ik em weer helemaal :)
Afbeelding
Plaats reactie