heen en weer morphen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
muzza
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 12, 2012 8:07 pm

heen en weer morphen

Bericht door muzza »

Hoe vaak mag je een kaart morphen? Ik speel met Thelonite Hermit en voor 3 mana cast ik hem. Dan voor 5 mana kan ik hem morphen en krijg 4 saprolings en alle sappie +1/+1. Kan ik hem weer terug morphen naar een 2/2 creature? Dan kan ik hem voor 5 mana weer heen morphen en krijg ik weer 4 saprolings?! Ik kan nergens vinden dat het niet kan...dus waarom niet? Als je heen kan morphen moet het ook terug kunnen lijkt me?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: heen en weer morphen

Bericht door Jibz »

Voor zover ik je volg heb je de morph ability voor jezelf anders verwoord en ben je daarmee in de war gekomen ofzo...
Doe gewoon wat er op de kaart staat:
You may cast this face down as a 2/2 creature for {3}. Turn it face up any time for its morph cost.

Er staat nergens dat er een manier is zonder tussenkomst van een andere kaart waardoor deze kaart weer face-down gelegd kan worden. Er staat letterlijk dat Morph alleen inhoudt hem face-up draaien. Je zegt dat je nergens kan vinden dat het niet kan, maar je kan ook nergens vinden dat het wel kan :P Ik kan ook zeggen "er staat niet op deze kaart dat hij geen ability heeft met "search your library for a card, then shuffle your library and you may play that card without paying its mana cost", dus waarom niet? :P Sorry, maar daar komt het wel een beetje op neer wat je nu doet xD

trouwens, je kan beter je kaart tussen cardtags ([ c]en[ /c], zonder de spaties (Pi, ik ben je truukje om die tags te laten weergeven zonder spaties te hoeven gebruiken vergeten :P)) zetten, dan krijg je zo'n effect: Thelonite Hermit. Helpt als mensen de kaart niet kennen
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: heen en weer morphen

Bericht door pi »

Mischievous Quanar

Als je een kaart met de Morph ability speelt mag je er voor kiezen om hem face down te casten voor 3 mana. Alleen wanneer een kaart met Morph face down is mag je de Morph ability activeren, in welk geval hij omdraait en in sommige gevallen abilities triggeren zoals bij de Hermit. Kun je hem op de een of andere manier face down krijgt dan kun je dit nog een keer doen, maar, over het algemeen is dit niet op de Morph kaart zelf ingebouwd. De bovengenoemde Quanar is een van de weinige Morph creature die dit voor zichzelf kan (of was het zelfs de enige). Het zou toch wat zijn als je al je kaarten zomaar face down mocht leggen ;). Het is inderdaad een beetje zoals jibz aan probeert te geven, je lijkt zelf extra mogleijkheden toe te willen voegen die helemaal geen onderdeel van de Morph ability zijn.

@Jibz
Ik doe het altijd met [c] en [/c].
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
muzza
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 12, 2012 8:07 pm

Re: heen en weer morphen

Bericht door muzza »

Ok dank! Was mijn eerste keer op dit forum.
Maar er staat trouwens niet op 'you may cast' maar' you may play this face down'... Dat zie ik als weer 3 mana dokken en weer face down neerleggen als een 2/2 creature, zodat he heen en weer kan morphen. Het staat dus enigzins wel op de kaart...
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: heen en weer morphen

Bericht door Jibz »

@pi: thanks, ik probeerde het al met [ b] en [/b] maar daar deed ie dan gewoon niks mee :P Zal de volgende keer dit eens proberen.

@muzza:

Kijk nog eens goed naar je Hermit... Daar staat wèl "you may cast" :P De Quanar gebruikt een oudere wording waar nog "play" staat.
Verder is play en cast in Magic zo ongeveer hetzelfde: Je kan een kaart alleen spelen/casten vanuit je hand of indien aangegeven een andere zone, zoals je graveyard of soms geloof ik zelfs je library. Wat dacht jij dan dat er gebeurde als er stond "When you play/cast [kaartnaam],..."? Je kan een kaart die in play ligt niet opeens 'opnieuw spelen', zonder hem de battlefield te laten verlaten, ik snap ook niet echt hoe je je dat voor zou stellen :P
Als je je Hermit bouncet, kun je hem daarna natuurlijk wel weer opnieuw face-down spelen, maar dat was geloof ik niet wat je bedoelde.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
muzza
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 12, 2012 8:07 pm

Re: heen en weer morphen

Bericht door muzza »

@Jibz ok ok je hebt me overtuigd. Wel zonde dat het niet kan. Ik ben weer wat wijzer geworden, bedankt!
Plaats reactie