Loyalty abilities op een creature

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Loyalty abilities op een creature

Bericht door Jibz »

Hey,
ik zat me af te vragen of er een manier was om loyalty abilities op een creature te spelen. Toen kwam ik op het volgende

Stel je hebt Gideon Jura liggen en gebruikt zijn 0 ability. Hij wordt een creature, vervolgens target je die creature met Quicksilver Elemental en neemt zijn activated abilities over. Regel 606.1. zegt dat "Some activated abilities are loyalty abilities, which are subject to special rules." Dat betekent dus dat loyalty abilities activated abilities zijn. Als Gideon een creature wordt blijft hij ook nog een planeswalker, en er staat dus ook niet dat hij zijn loyalty abilities verliest. Dan zou de Quicksilver elemental dus ook de loyalty abilities moeten kunnen overnemen, en dan kun je z'n +2 ability gebruiken om 2 loyalty counters op de Quicksilver te leggen (wat niet heel erg nuttig is, maar gewoon omdat het kan), en natuurlijk de planeswalker ability nog een extra keer te activeren.
Zou dit werken?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Loyalty abilities op een creature

Bericht door pi »

Waar zit precies de beperking voor de activatie van loyalty abilities? Als dat planeswalker dependent is dan zou je de abilities zelfs meerdere keren kunnen activeren.

Ja, ik denk dat wat je beschreven hebt klopt. Je kunt ook alle permanents artifacts maken en alle artifacts creatures om het met elke planeswalker te kunnen doen.

Zie week 998:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... eature/429

Ze hebben wel later de activatie limitatie aan de ability geknoopt en los gehaald van het planeswalker cardtype. Je kan het dus niet oneindig vaak doen (of nou ja, je gaat er in ieder geval een heel stuk meer je best voor moeten doen ;)).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Loyalty abilities op een creature

Bericht door Jibz »

Die beperking is inderdaad aangescherpt, je kan een planeswalker ability alleen gebruiken in je eigen main phase, en indien geen enkele speler die beurt al een loyalty ability van die permanent heeft gespeeld.

Toch leuk om zoiets te bedenken ^^
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Loyalty abilities op een creature

Bericht door pi »

Wat ik zelf een mooie vind is dat je een soort "bal" van 3 confiscates kunt maken die allemaal mekaar enchanten als je de target van de eerste verandert naar de laatste met bv Simic Guildmage.

Ik wist dat die ruling aangepast was, maar ik vind het leuker als het wel 'oneindig' kan.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Loyalty abilities op een creature

Bericht door Jibz »

Haha die met die bal is ook leuk xD
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie