Miracles & impulse

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Miracles & impulse

Bericht door wizardofoss »

Ik ben druk bezig met een Miracle deckje, ongeveer zoiets als waar Alexander Hayne de AVR protour mee gewonnen heeft, maar dan in Legacy format. Niet Vintage, omdat ik 4xBrainstorm wil kunnen spelen, de perfecte Miracle-support card. Ik ben van plan het deckje op het decklist forum te zetten, maar ik moet eerst even duidelijkheid hebben v.w.b. wat wel en niet werkt:

opt
Heb ik het goed dat deze kaart mij in de beurt van de tegenstander 2 kansen op een miracle geeft? "Look at the top card of your library" dat is geen draw nietwaar? Dus als de 1e kaart niet het benodige miracle is, weg ermee, herkansing met de volgende kaart. Klopt dit?

Impulse
Het woord "draw"komt niet voor op deze kaart. Is er dus helemaal geen sprake van een draw, ook niet bij de kaart die je in je hand neemt, en dus ook geen kans op een miracle?

Algemeen:
Moet er inderdaad letterlijk "draw a card" op de kaart staan wil het als een card draw gelden? Nooit iets anders zoals "put into your hand"?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Miracles & impulse

Bericht door pi »

Er moet "draw" op staan. "Put into your hand" is niet hetzelfde als "draw".
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie