protection from...

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

protection from...

Bericht door jorg »

Bijvoorbeeld black.
Mijn tegenstander heeft een heleboel creatures, waaronder eentje met protection from black, en valt mij aan.
Ik heb veel beesten, waarvan de meeste zwart, maar sommige blauw of artifacts.
In het strijdgewoel block ik de meeste van zijn beesten, en block per ongeluk dit "protectie van zwart-beest" met een zwart beest.
Wat gebeurd er nu:
1) beest komt door en doet schade op mij.
2) Illegaal geblock en opnieuw moeten de blockers worden "ge-assigned".
3) Iets anders?

4) Wie moet dit constateren? Of maakt dat niet uit? Had ik beter moeten opletten of had mijn tegenstander me hier op moeten wijzen?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: protection from...

Bericht door pi »

Als je nog steeds bij blockers declaren bent dan zou ik het waarschijnlijkst vinden dat je de boel terug draait tot voor het blockers declaren en opnieuw begint. Als er al andere dingen gespeeld zijn dan is het een ander verhaal, maar dit geef je niet aan.

Alle spelers hebben een verantwoordelijk om te zorgen dat de regels nageleefd worden. Jij kunt onmogelijk die bl0ock maken, dus je tegenstander moet je daar op wijzen als hij het door heeft.

Ik ben geen judge en dit is meer hoe fouten afgehandeld worden, dus ik kan hier niet echt helemaal zeker van zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: protection from...

Bericht door jorg »

Bedankt pi,

Er worden geen "instants" gespeeld.

We kwamen er achter nádat de blockers "ge-assigned" waren. Moeten we het nu terug-draaien of komt dit beest dan "door" (en doet damage op de speler)?
Deze "block" is mijn inziens illegaal (en kan dus niet), dus het lijkt me dat je terug moet naar de "declare blockers" step. Kan dit kloppen? Zeggen de regels hier iets over?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: protection from...

Bericht door altx »

jorg schreef:Bedankt pi,

Er worden geen "instants" gespeeld.

We kwamen er achter nádat de blockers "ge-assigned" waren. Moeten we het nu terug-draaien of komt dit beest dan "door" (en doet damage op de speler)?
Deze "block" is mijn inziens illegaal (en kan dus niet), dus het lijkt me dat je terug moet naar de "declare blockers" step. Kan dit kloppen? Zeggen de regels hier iets over?
Ja, je draait de tijd zo ver mogelijk terug.

Als je net na het declaren van blockers erachter komt dat een en ander niet helemaal goed ging, dan ga je inderdaad gewoon blockers opnieuw declaren.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: protection from...

Bericht door jorg »

thx
Played not for a long time, but is's still a nice game!
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: protection from...

Bericht door jorg »

Kan het zijn dat de block die eenmaal gemaakt is toch resulteert in schade op de speler t.g.v. het niet kunnen blokken van dit beest? Als er bijvoorbeeld al spells en abilties gespeeld zijn (en je dus moeilijk de tijd kunt terugdraaien, omdat beide partijen kunnen claimen: "ja, maar als ik dat wist dan had ik het anders gespeeld")
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: protection from...

Bericht door altx »

jorg schreef:Kan het zijn dat de block die eenmaal gemaakt is toch resulteert in schade op de speler t.g.v. het niet kunnen blokken van dit beest? Als er bijvoorbeeld al spells en abilties gespeeld zijn (en je dus moeilijk de tijd kunt terugdraaien, omdat beide partijen kunnen claimen: "ja, maar als ik dat wist dan had ik het anders gespeeld")
Nee, als je de tijd niet terug kunt draaien, doe je dat simpelweg gewoon niet. Dus dan blijft die illegale block gewoon staan. Je gaat niet proberen om illegale acties te veranderen in legale acties.

Overigens betekent de tijd terugdraaien dus ook dat alle spells en abilities die in de tussentijd gespeeld werden, teruggedraaid worden. Maar juist om die reden zal het niet altijd mogelijk zijn om de tijd terug te draaien.

Maar het gaat er dus om je de tijd KUNT terugdraaien. Of je dat wilt of niet, is niet echt relevant.

Je draait of alles terug en begint vanaf dat punt opnieuw of je speelt verder waar je gebleven bent. Niet iets ertussenin.


Dit soort dingen kunnen by the way op toernooien wel een waarschuwing opleveren (want het feit blijft dat je tegen de regels gezondigd hebt).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie