Priests of Norn

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Priests of Norn

Bericht door jorg »

Priests of Norn en Viridian Longbow

Viridian Longbow ligt op de Priests.
Wat gebeurd er nu?

Doet de Priests nu 1 damage of is deze damage in de vorm van poison counters & -1/-1 counters?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Priests of Norn

Bericht door Donnie Darko »

De creature dealt damage, zegt de equipment.
Infect op the priests zegt dat de priests damage doet in de vorm van poison en -1/-1 counters...

Dus ja, de damage word gedaan als infect damage. Doe dat 10x naar een speler en je hebt gewonnen.
tidehollow strix + longbow = kill voor meeste creatures.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Priests of Norn

Bericht door pi »

Klopt helemaal. Thornbite Staff is ook heel leuk voor zulke dingen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Priests of Norn

Bericht door ixo »

pi schreef:Klopt helemaal. Thornbite Staff is ook heel leuk voor zulke dingen.
is alleen beetje mana intensief. Glissa werkt goed ermee :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Priests of Norn

Bericht door jorg »

Leuke combi!
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Priests of Norn

Bericht door pi »

Ik ben al een tijdje een Glissa deck aan het bouwen ;). De laatste belangrijke kaart die ik nodig heb vertrekt binnenkort vanuit Amerika (een Beta Bayou). Ik mik wel op een competitief deck en de staff is daar simpelweg niet goed genoeg voor, maar waarschijnlijk ga ik ook wel een keer een meer casual variant maken en daar gaat hij zeker in.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Priests of Norn

Bericht door jorg »

ook sterk!
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Priests of Norn

Bericht door ixo »

pi schreef:Ik ben al een tijdje een Glissa deck aan het bouwen ;). De laatste belangrijke kaart die ik nodig heb vertrekt binnenkort vanuit Amerika (een Beta Bayou). Ik mik wel op een competitief deck en de staff is daar simpelweg niet goed genoeg voor, maar waarschijnlijk ga ik ook wel een keer een meer casual variant maken en daar gaat hij zeker in.
welke gebruik jij dan voor competief spel?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Priests of Norn

Bericht door pi »

Mijn laatste decklist is hier te vinden:
http://mtgcommander.net/Forum/viewtopic ... 38#p130838

Zodra de Bayou binnen is ga ik hem daadwerkelijk in elkaar zetten, ben momenteel alleen nog aan het goldfishen op MWS. Was al heel ver om het deck "pimp" te spelen dus besloot maar 'all the way' te gaan en de laatste paar kaarten dan ook te regelen. De Bayou is de laatste die ik nog mis.

Overigens, dit deck is ook echt bedoelt om niet leuk te zijn om tegen te spelen. Voor een deel is het gemaakt om op tournooien mee te kunnen doen, maar voor een belangrijker deel is het gemaakt om competitieve spelers die het grappig vinden om hun decks te gebruiken om een casual potje te verpesten een koekje van eigen deeg te kunnen geven. Het is me iets te vaak gebeurt dat ik aannam dat we een leuk, casual, potje gingen spelen, ik speelkeuzes maakte die erg logisch waren voor zo'n potje en dan de tegenstander de beurt er na aantoont dat hij daar niet voor kwam en totaal misbruik begint te maken van alles wat maar mogelijk is in EDH. Mijn streven is om het deck alleen te spelen als mensen me vragen het te spelen of om wraak te nemen na een heel erg niet leuk potje. Ik denk dat het resultaat zal zijn dat ik haar hooguit 1x ter demonstratie in mijn eigen groep zal spelen, tenminste, totdat ik ook een meer casual lijst heb.

[rant]Ik begrijp dat er mensen zijn die puur spelen om te winnen en EDH zien als een competitief formaat dat ze moeten 'breken', maar, dan moeten ze in mijn ogen wel realiseren dat er spelers zijn die anders denken en bij een potje met onbekenden vragen aan de deelnemers of ze meer casual of meer competitief georienteerd zijn en dan beslissen een ander deck te spelen of misschien helemaal niet te spelen. Ik zie niet hoe een potje voldoening kan geven wanneer een competitieve speler zijn ding doet terwijl de rest casual is. Die speler krijgt amper tegenstand en kan zo ongeveer net zo goed 'goldfishen', terwijl de casual spelers het gevoel hebben niks te kunnen doen en daardoor ook weinig voldoening uit het potje halen.[/rant]
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Priests of Norn

Bericht door ixo »

ziet er vervelend uit :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Priests of Norn

Bericht door pi »

Da's ook de bedoeling ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie