Stack/timming vragen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Stack/timming vragen

Bericht door Maccius »

Ik heb een vraag over timing en de stack.

Stel ik heb 2 Grave Pact liggen en ik sacrife een creature.

Zodra deze in de graveyard ligt triggered elke Grave Pact 1 keer. Andere spelers moeten dus 2 creatures sacrificen. De vraag is wanneer moeten die spelers dat doen.

Een tegenstander heeft namelijk 2 keer een creature liggen die een creature uit mijn graveyard kan halen door te tappen.

Dus ik sac een creature dan ligt er 2 keer op de stack dat iedere tegenstander een creature moet saccen. De tegenstander reageerd door het creature dat ik net gesacced heb uit mijn graveyard te halen en bij hem in het spel te leggen.

Dan ziet de stack er zo uit.

iedere tegenstander sact een creature
iedere tegenstander sact een creature
het creature uit mijn graveyard komt bij de tegenstander te liggen.

dan gaan we de stack afhandelen.

dus tegenstander krijgt mijn creature.
Vervolgens sarificed hij dat creature.

Dan ligt er nog 1 keer. iedere tegenstander sact een creature

Kan mijn tegenstander dan reageren door het creature opnieuw uit mijn graveyard te halen door zijn 2e creature te tappen?

Zodat je de onderstaande stack krijgt. (Vraag 1 Of moet eerst de hele stack afgehandeld worden voordat er weer wat op mag?)

iedere tegenstander sact een creature
het creature uit mijn graveyard komt bij de tegenstander te liggen.

Hij krijgt dus weer het creature en sact het waarmee de stack leeg is.

Vraag 2. Grave Pact target niet dus ik denk dat je pas hoeft te kiezen op het moment dat het effect afgaat. en dat bovenstaande verhaal klopt. Klopt dit?

Vraag 3. Als er een effect op de stack gaat dat wel target. Dan moet iedereen toch op het moment dat het op de stack gaat kiezen wat hij target?


Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Stack/timming vragen

Bericht door Jibz »

1. Na elke keer dat er een spell of ability resolvet krijgen beide spelers priority. Hij kan dus gewoon tussen het resolven van je ene grave pact en je andere jouw creature weer uit de graveyard halen.

2. Klopt.

3. Jup, targets kies je als je spell of ability op de stack gaat.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie