Timestamps

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Timestamps

Bericht door Jibz »

Heb nog een klein vraagje.

Stel, ik heb Mikaeus, the Unhallowed op het veld, en mijn tegenstander speelt op een andere (non-human) creature van mij een Unhallowed Pact. Als betreffende creature dan doodgaat, komt ie volgens mij door timestamps toch onder mijn tegenstander's control te liggen. Klopt dat? Of wint de Unhallowed Pact het per definitie van Undying?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Timestamps

Bericht door Dragonheart »

Dat hangt er van af wanneer het beest doodgaat. Wanneer dat sterft, komen beide abilities op de stack. APNAP. Eerst de trigger voor de aktieve speler, dan voor de niet-aktieve speler. De trigger van de niet-aktieve speler wordt daarom eerst uitgevoerd.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Timestamps

Bericht door ixo »

ik geloof dat je gelijk hebt, beestje gaat dood en de undying triggered en vervolgens ook de enchantment. dit zou dan in houden dat de enchantment eerder af zou gaan dan de undying en het beestje zou dan op je tegenstanders veld komen met een +1/+1 counter.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Timestamps

Bericht door pi »

Hoewel het niet het meest logische deel van de Magic regels is, heeft Dragonheart gelijk. Het antwoord verschilt inderdaad met wiens beurt het is, je wilt dus dat jouw creature in de ander zijn beurt sterft.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Timestamps

Bericht door Jibz »

Ah okay. Dat is wel handig om te weten. Helemaal niet aan gedacht dat ze beiden pas in werking treden als het beest doodgaat. Bedankt!
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie