Persist/Undying

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Persist/Undying

Bericht door Jibz »

Wat vragen omtrent persist en undying:

1. Als ik met Cauldron of Souls een creature persist until end of turn geef, de creature gaat dood, en komt weer terug, heeft hij de persist dan nog steeds? Met andere woorden, zou ik de counter eraf kunnen halen in dezelfde beurt en hem dan nog een keer laten persisten?

2. Als een creature zowel persist als undying heeft, wat gebeurt er dan als hij doodgaat? Komt ie zonder counters terug (omdat hij van beide 1 counter krijgt die elkaar compenseren)? Of gaat het via de stack en mag ik als active player bepalen welke er als laatste triggert, en dus welke counter hij krijgt? Het tweede geval lijkt mij logischer.

3. Eigenlijk een combinatie van 1 en 2, Als een creature wat ik met de bovengenoemde Cauldron until end of turn persist heb gegeven, teruggebracht wordt door Undying, houdt hij dan ook z'n persist nog? Met andere woorden, kan hij dan weer persisten de volgende keer dat ie die beurt dood zou gaan?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Persist/Undying

Bericht door altx »

1) Nee. Als een kaart van zone wisselt (en dat doet hij hier twee keer, van de battlefield naar de graveyard en vice versa), dan is het een compleet nieuw object zonder herinnering aan zijn vorige bestaan.

2) Je hebt dan inderdaad twee triggers die tegelijk op de stack willen. Jij bent de controller van beide triggers, dus mag jij bepalen in welke volgorde ze op de stack gaan (heeft niks te maken met of je de actieve speler bent of niet). Afhankelijk van welke als eerste resolvet, krijgt hij dan inderdaad ofwel een +1/+1 ofwel een -1/-1 counter. De tweede trigger doet vervolgens niks meer omdat de kaart reeds van zone gewisseld is en daardoor kan die trigger hem niet meer terugvinden.

3) zie 1).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Persist/Undying

Bericht door Jibz »

Thanks voor het antwoord ^^
Ja, ik bedoelde inderdaad dat ik ze controlde... For some reason noem ik iets wat de stack gebruikt altijd een active player/non active player geval, terwijl dat er zoals nu soms niks mee te maken heeft :P
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie