1 kaart discarden voor meerdere effects

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door Erquilon »

Stel, ik heb 2 Lotleth Troll op het veld liggen. Kan ik dan door 1 creature kaart te discarden beide Lotleth Trolls een +1/+1 counter geven?
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door Maccius »

Nee dat kan niet. Om het effect te activeren moet je betalen. Dat is te zien aan de : in de tekst.

Die dubbele punt betekent dat het een activated ability is. Je moet dus iets doen om de ability te activeren. In dit geval een kaart discarden. (Dat hoeft trouwens geen creature te zijn)

Als het creature wat 2 keer op tafel ligt had gezegd, whenever a player discards a creature you get +1+1. Dan zou het wel voor allebei gelden.

In het 2e geval zou je trouwens niet zomaar een kaart mogen discarden, maar moet je weer een ander effect hebben dat je een kaart laat discarden.
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door Erquilon »

Dat dacht ik al ja, bedankt voor het antwoord.
(Dat hoeft trouwens geen creature te zijn)
Wat bedoel je hiermee? De Lotleth Troll zegt toch echt 'Discard a creature card'?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door pi »

Het moet wel een creature zijn. Verder klopt bovenstaande uitleg, je kunt nooit met 1 actie betalen voor 2 verschillende abilities.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door Maccius »

Erquilon schreef:Dat dacht ik al ja, bedankt voor het antwoord.
(Dat hoeft trouwens geen creature te zijn)
Wat bedoel je hiermee? De Lotleth Troll zegt toch echt 'Discard a creature card'?

Je hebt gelijk ik had verkeerd gelezen. Er staat specifiek creature dus dan is het ook zo.
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door Erquilon »

Oke, dank voor de reacties :)
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door Erquilon »

Nog even een klein vraagje over de Lotleth Troll. Kan ik meteen na het spelen van Lotleth Troll al een creature card discarden voor een +1/+1 counter, of valt dat nog onder summoning sickness?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door altx »

Ja, dat kan.

Creatures hebben ALLEEN last van summoning sickness bij aanvallen en bij abilities met het tap-symbool of het untap-symbool. Alle andere abilities zijn geen enkel probleem.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Erquilon
Expert
Berichten: 50
Lid geworden op: di jul 03, 2012 10:17 am

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door Erquilon »

Oke, bedankt :)
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 1 kaart discarden voor meerdere effects

Bericht door Jibz »

Let er dus op dat het letterlijk om het tap-symbool gaat. Het maakt het misschien een beetje onlogisch, maar een ability verwoord als Voice of the woods kan zichzelf tappen voor zn eigen ability, ook al heeft hij summoning sickness, en net zo goed andere creatures die nog summoning sickness hebben, omdat het tap symbool er niet in voorkomt. Skirsdag High Priest heeft wel een tap symbool voor zichzelf, maar niet voor anderen. Hij kan dus niet zichzelf tappen als hij summoning sickness heeft, maar wel andere creatures die summoning sickness hebben.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie