Inner-Flame Acolyte

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Inner-Flame Acolyte

Bericht door jorg »

Inner-Flame Acolyte: Ik denk dat je deze triggered ability ook op Inner-Flame Acolyte zelf kunt spelen. Als ie namelijk "wordt opgegooid" komt deze triggered ability op de stack en kun je deze ability aan elk beest geven "on the ballefield". Dus ook zichzelf... Klopt deze redenatie?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door Jibz »

Ja klopt. Ik weet niet wat jouw definitie van "opgegooid worden" is, maar als het gelijk staat aan "de battlefield enteren", dan heb je gelijk. Wanneer een "enters the battlefield" ability triggert, ligt de betreffende permanent al in het spel, en is hij dus targetable voor zijn eigen ability, als hij aan de eisen van die target voldoet. Vandaar dat er bij de meeste creatures om een "other creature" gevraagd wordt. Bij deze niet, dus de Acolyte kan prima zichzelf hyperactief maken.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door jorg »

Ik bedoelde inderdaad "de battlefield enteren" maar vind dit zo'n engels-nederlandse zin dat ik liever nederlandse woorden probeer te gebruiken. Maar dit is niet altijd even handig/goed.
Bedankt voor je reactie.
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door Jibz »

Ja, ik zei het maar even voor de zekerheid, want met "opgooien" zou je ook het casten van de spell kunnen bedoelen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door The Quizmaster »

jorg schreef:Ik bedoelde inderdaad "de battlefield enteren" maar vind dit zo'n engels-nederlandse zin dat ik liever nederlandse woorden probeer te gebruiken. Maar dit is niet altijd even handig/goed.
Bedankt voor je reactie.

Als je het op deze manier schrijft, dus 'vernederlandst', dan betekent het zelfs totaal iets anders en heeft het niets meer met Magic te maken, maar eerder met piraten (die enteren ook vanalles en nogwat).

maw: Als je een term niet kan vertalen, gewoon de Engelse term gebruiken voor de duidelijkheid. Zet er eventueel quotes om voor je eigen gemoedsrust: wanneer dat beest 'enters the battlefield', .... Of vertaal het gewoon met 'in het spel komt'.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door Jibz »

Ik weet niet, heeft het woord "enter" of het begrip "entering a battlefield" een speciale definitie binnen magic? In dat geval zou je als je in het Nederlands praat volgens mij best enteren mogen zeggen... We zeggen immers ook ik computer en niet ik 'use the computer'.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door The Quizmaster »

Engels: To enter verb(entered, entering) > verb trans
1a. to go or come into (a place): enter a room

Oftewel: binnenkomen, ergens naartoe gaan

Nederlands: Enteren:
en·te·ren enterde, h geënterd een vijandelijk schip aanklampen en beklimmen


Vind ik persoonlijk een vrij groot verschil ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door altx »

Ik hou het zelf altijd op "de battlefield binnenkomen". Dan blijf je zo dicht mogelijk bij de Engelse tekst.

Anders sluipt er toch weer die verwarring in, wanneer een kaart nu precies in het spel is en wanneer niet.

(En nee, ik ga "battlefield" niet naar het Nederlands vertalen... :P)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door Donnie Darko »

Slagveld, gaat toch best? :d
Creature is wat lastiger te vertalen, Creatuur is de meest accurate maar ouderwetse term. Normaal gezien zou ik beest zeggen maar dat kan verward worden met beast en dan doe je de humans te kort...

Or we can start posting and discussing in English to prevent any confusion ^^
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door Jibz »

@Quizmaster dat komt omdat je de Nederlandse definitie gebruikt om een woord te vertalen wat (hoewel een klein verschil) een andere definitie heeft dan normaal, immers, in magic is de definitie van "entering" als in "entering the battlefield" "een permanent spell laten resolven, met als gevolg dat de spell van de stack verdwijnt en in het slagveld terechtkomt". Als je de woordenboekdefinitie van "to enter" gebruikt, dan zou je moeten concluderen dat iets al 'enters the battlefield', wanneer iemand besluit om het fysieke kaartje in het speelveld te leggen. In dit geval zou ik al flink wat Chinese kaarten van mn maatjes 'exiled' en weer teruggebracht hebben, doordat ik hun kaarten uit het speelveld haalde om ze te lezen. Volgens de woordenboekdefinities was er toen wis en waarachtig sprake van 'leave the battlefield' en vervolgens weer 'enter the battlefield'.

(Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om hier een taalkundige discussie van te maken, maar op het moment 'we are going slightly off-topic with this'.)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door altx »

Op zich wel grappig dat wel iedereen consequent "stack" blijft zeggen in plaats van "stapel". Als je dan alles in het Nederlands wilt doen... :P
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door Jibz »

Vandaar mijn mening dat je best magic-termen kunt overnemen in het nederlands, omdat de betekenis niet geheel kan worden overgedragen als je het vertaalt..
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Inner-Flame Acolyte

Bericht door pi »

Donnie Darko schreef:Or we can start posting and discussing in English to prevent any confusion ^^
Or let's not before we embarrass ourselves ;).

Maareh, kinders, open anders even een nieuw topic waar jullie naar hartelust over taal kunnen discussieren?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie