Restoration Angel redt creature?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Restoration Angel redt creature?

Bericht door wizardofoss »

Ik ben 90% zeker dat onderstaande gang van zaken correct is, maar of de geleerden op dit forum toch even willen checken... Bedankt alvast.

Opp: speelt Bituminous Blast op creature (Elf) van mij.
Ik: reageer door Restoration Angel te spelen, blink de Elf.
Resultaat: de blast fizzelt, cascade gaat ook niet door omdat enige target van de spell illegal is geworden.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Restoration Angel redt creature?

Bericht door Dragonheart »

Het beest dat je met de Angel target, wordt gezien als een nieuw beest en gaat dus niet stuk. De Blast is countered on resolution. Aangezien de cascade resolved voor de blast, gaat die wel door.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Restoration Angel redt creature?

Bericht door altx »

wizardofoss schreef:(...) cascade gaat ook niet door omdat enige target van de spell illegal is geworden.
Wat Dragonheart ook al aangeeft: De cascade trigger ligt al op de stack en die zal gewoon resolven, onafhankelijk van wat er met de oorspronkelijke spell gebeurt. Een spell/ability fizzlet als zijn eigen targets allemaal niet meer legal zijn. Niet die van een andere spell/ability.

Om het even uit te werken: Je tegenstander cast Bituminous Blast. Daardoor gaat zijn cascade trigger af. De stack ziet er dan zo uit:

---TOP
cascade trigger
Bituminous Blast
---BOTTOM

De cascade trigger kan het weinig schelen of Bituminous Blast wel een legal target heeft of niet, en die resolvet dus gewoon. (Maakt dus niet echt iets uit dat hij eerder resolvet. Anders zou hij nog steeds net zo goed resolven.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Re: Restoration Angel redt creature?

Bericht door wizardofoss »

Ok, goed dat ik toch even heb voorgelegd. Niet helemaal goed gedaan dus. Bedankt!
Plaats reactie