Brion

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Brion

Bericht door Jibz »

Kan iemand deze gedachtegang bevestigen/falsificeren?

Brion Stoutarm heeft een Thornbite Staff en hij gaat iets gooien. Hij betaalt de cost, tapt, en de arme creature die hij gooit gaat dood. Doordat die creature doodgaat triggert de Thornbite staff, en omdat Brion tapt tegelijk met het sterven van de creature, is hij tegen die tijd al getapt en kan hij dus geuntapped worden door de Staff. Klopt dit, of heb ik hier een stap gemist?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Brion

Bericht door pi »

Je betaalt eerst de cost(s) van de ability, R, tap en sacrifice a creature, de laatste daarvan doet de staff triggeren en dit gaat de volgende keer dat daar dan de mogelijkheid voor is op de stack, maar, natuurlijk niet halverwege Brion zijn ability. Brion geeft een goeie slinger aan het creature en gooit deze naar iemands hoofd voor schade en lifelink. Nu gaat de untap op de stack, deze resolved, Brion mag het opnieuw proberen want hij is weer untapped.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Brion

Bericht door Jibz »

Is het niet zo dat na het sacrificen van de creature en het tappen van Brion eerst de ability van Brion zelf op de stack gaat, en de Staff dan al tijd heeft om te triggeren? Met andere woorden, de staff ligt bovenop Brion op de stack, Brion untapt eerst, en gooit dan pas. Je kan immers ook nog even gezellig instants casten 'halverwege Brion's ability', toch?
Ik dacht dat het zo zou gaan:

Betaal de cost voor Brion's ability: Brion tapt, creature gaat dood, Brion gaat op de stack.
Thornbite Staff ziet iets doodgaan en triggert: Staff gaat op de stack.
Als er niemand meer reageert resolvet de stack, met de Staff als eerste.
Staff resolvet: Brion untapt.
Brion resolvet en gaat lekker gooien.

Op deze manier zou je Brion dus nog iets kunnen laten gooien voordat ie klaar is met zn eerste worp en dus een effect krijgen wat je op zijn art ziet (Hij heeft nog 1 geit in zn hand terwijl hij de andere aan het gooien is, alleen gooi je meestal geen geiten met hem, want die zijn over het algemeen 0/1).
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Brion

Bericht door pi »

Mijn uitleg was inderdaad nu ik hem nog een keer lees niet helemaal correct. Ik probeerde te veel een "flavorful" antwoord te geven. Het belangrijkste om op te merken is dat het tappen van Brion een cost is, je betaald eerst alle costs voordat uberhaupt iets op de stack kan gaan. Dus, eerst betaal je R, tap en sac. Op dit punt heeft de staff inderdaad een trigger die bovenop Brion zijn ability komt te liggen en die zal Brion inderdaad utappen voordat zijn ability resolved. Inderdaad zou je hem dan theoretisch nog een keer laten gooien voor de eerste worp resolved.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Brion

Bericht door Jibz »

Okay, bedankt voor de bevestiging :)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie