Safe passage multiplayer

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Safe passage multiplayer

Bericht door Jibz »

Dit was de situatie

Ik deed een 2headed Giant in Duels of the Planeswalkers, en speelde een Safe passage. Omdat de game in 2headed giant spelers altijd degene die tegenover ze zit laat aanvallen, ging alle damage dus gewoon door (alleen mijn linkertegenstander viel aan). Vervolgens beweerde mijn tegenstander dat in een normaal potje, dit hetzelfde zou gaan (Dat als ik die kaart zou spelen, mijn tegenstander simpelweg kan zeggen dat ie de damage ipv op mij op mijn teammate doet). Ik geloofde dit niet. Hoe staat het met de regels? Prevent safe passage op beide teammates, of biedt het effectief alleen bescherming tegen creatures?

EDIT: Bleek dat die gast dacht dat normaal magic hetzelfde ging als in Duels of the Planeswalkers, dus dat je altijd degene die tegenover je zit aan moet vallen, en dus alleen when deals damage to a player abilities op die speler kan triggeren etc.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie