grave pact

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
lelydorp200
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 5:19 pm

grave pact

Bericht door lelydorp200 »

Hoi allemaal,

Ik speel regelmatig met een mede forum lid Maccius en hij speelt met een mooi deck gebaseerd op Grave Pact
Een erg sterke kaart als je er niets aan doet.

Natuurlijk probeer ik er wel wat aan te doen, de vraag van mij is alleen, wat gaat wanneer af. :oops:

Dus Maccius heeft Grave Pact liggen, een Carrion Feeder en een Reassembling Skeleton.

Ik heb wat insect tokens liggen en heb een Naturalize in mijn hand.

Maccius start door zijn Reassembling Skeleton te sacrificen.
Ik reageer erop door mijn Naturalize te spelen en zijn Grave Pact te targeten.
Mijn vraag is dan, komt de skeleton in de graveyard voordat de Grave Pact gesloopt is en gaat de ability van de gravepact op de stack?

En.. hoe lukt het mij om de abilty van grave pact te voorkomen. Volgens mij is het puur een kwestie van juist timen. :D
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: grave pact

Bericht door Jibz »

Het sacrificen van de Skeleton is een cost. Een cost betaal je op het moment dat je de ability target. Tegen de tijd dat jij priority krijgt om de naturalize te spelen is de Grave pact al getriggert en gaat die dus sowieso af.

Zolang hij die Carrion Feeder heeft kan je de grave pact niet voorkomen. Omdat het sacrificen van de creature een cost is, en hij verder geen cost heeft, kan hij wanneer hij wil (voor of nadat jij je naturalize speelt) een creature (desnoods de Feeder zelf) sacrificen en de pact alsnog af laten gaan. Ik denk dat de enige kans die je hebt is iets met de split second ability spelen.. (bijvoorbeeld Krosan Grip of Sudden Death op de Feeder). Of natuurlijk naturalize spelen op een moment dat je zelf geen creatures hebt liggen, dan heeft hij er op dat moment toch niks aan om zijn grave pact te triggeren.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie