Flipping

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Flipping

Bericht door Jibz »

Stel ik heb een Orochi Eggwatcher liggen met een Illusionist's Bracers erop. Ik heb 9+ creatures liggen en gebruik de ability van de eggwatcher om nog een extra token te maken en vervolgens de watcher te flippen. Deze ability wordt gekopieerd door de Bracers, en ik krijg dus nog een token. Maar hoe zit het met het flippen? Tegen de tijd dat de eerste ability af gaat (want die ligt volgens mij onder de kopie van de ability op de stack) is de Eggwatcher al geflipped naar Shidako. Kan de ability zien dat het nog steeds dezelfde kaart is en flipt die hem dan nog eens, en verandert die hem dus terug naar de Eggwatcher?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Flipping

Bericht door pi »

Mijn gevoel zegt dta hij niet 2x flipt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Flipping

Bericht door Jibz »

Heb het gevonden. Zelfs als het zo zou werken, zou deze regel het niet toelaten:

709.4. Flipping a permanent is a one-way process. Once a permanent is flipped, it's impossible for it to become unflipped. However, if a flipped permanent leaves the battlefield, it retains no memory of its status. See rule 110.6.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Flipping

Bericht door pi »

Klinkt logisch ja.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie