Spellskite

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Spellskite

Bericht door Jibz »

Ik kwam laatst langs dit scenario in een potje:

Mijn tegenstander had Precursor Golem, een stel andere golems en een Spellskite. Ik cast een Naturalize op zijn Precursor Golem, die dan gekopiëerd zou worden op al zijn andere golems. Mijn tegenstander wilde dit tegengaan door de target naar zijn Spellskite te verplaatsen. In mijn idee was de trigger van de Precursor echter al op de stack, en zou de spell, nadat mijn tegenstander de target heeft verwisseld, alsnog al zijn andere golems (behalve de Precursor) plus de Spellskite zelf kapot schieten. Klopt dit?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spellskite

Bericht door pi »

Ik denk dat dit klopt, de Golem triggert op het casten en het spel stop automatisch de kopietjes op de stack ik denk niet dat het target veranderen wat verandert aan het maken van de kopietjes omdat dat gebeurt nadat het spel zoiets heeft van "hey, er wordt een Precursor Golem getarget, ik moet wat doen".
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
MagicalFriend
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: do dec 02, 2010 5:53 pm

Re: Spellskite

Bericht door MagicalFriend »

Ha Jibz! Tijdje geleden.

Hmm. Volgens mij heeft je tegenstander gelijk.

Inderdaad, je Naturalize ligt op de stack met een legal target. Echter, door de activering van Spellkite's ability (die erbovenop komt te liggen) verandert de target van Naturalize voordat Naturaluze resolvt. Dus:

Je speelt Naturalize met een target;

Hij activeert Spellkite's ability en target jou Naturalize en wijst een nieuwe target aan;

Spellkite's ability resolvt, waardoor de target van Naturalize verandert;

Dan resolvt Naturalize met de nieuwe target (welke in dat geval Spellkite is).

Als dit niet zo zou zijn, wat is dan het nut van abilities zoals deze of bijvoorbeeld Redirect of Swerve? (hoe link je ook alweer kaarten? :P)

Edit: ok wacht, ik was even de factor "kopieer wanneer cast" vergeten mee te nemen in bovenstaande :P Volgens mij heb jij dan toch gelijk ;)
Pain is temporary. Quitting is forever.
Plaats reactie