Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spelen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
AngelEaraLoveLight
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 27, 2013 1:42 am

Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spelen

Bericht door AngelEaraLoveLight »

Hallo,

Ik ben nieuw met het spel, heb het wel eens op Xbox gespeeld, maar dat is toch wel anders.
Eerdaags krijg ik een build deck toolbox binnen en zou graag eens met iemand dit spel willen spelen.
Heeft iemand intresse om met mij een spel te spelen en mij hierin ook de weg kan wijzen.
Kan ook online dit doen.
Hoe dan ook zou leuk zijn als ik het niet in mijn uppie hoeft te spelen.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door Jibz »

Dat ligt er natuurlijk aan waar je woont ^^ Als iemand (relatief) in jouw buurt woont, is het makkelijker voor beiden om een keer af te spreken om iets te spelen.

Ikzelf ben pas over anderhalve maand terug in Nederland, maar daarna zou ik (indien de afstand het toelaat), graag eens willen spelen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door Donnie Darko »

Ik sluit mij aan bij Jibz. Nu woon ik in Driebergen bij Utrecht. Dus als je ergens in het midden van het land woont wil ik wel eens afspreken.
10 juni komt een vriend van me ook spelen, iedereen is dan welkom.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door pi »

Ik sluit me bij hun aan, ik zit in Amsterdam, ik wil best een keer spelen, maar wat is je locatie?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
AngelEaraLoveLight
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 27, 2013 1:42 am

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door AngelEaraLoveLight »

Donnie Darko schreef:Ik sluit mij aan bij Jibz. Nu woon ik in Driebergen bij Utrecht. Dus als je ergens in het midden van het land woont wil ik wel eens afspreken.
10 juni komt een vriend van me ook spelen, iedereen is dan welkom.
Ik zit op de camping in bilthoven.
Misschien is dit betreft afstand ok?
Dank je voor je reactie
pi schreef:Ik sluit me bij hun aan, ik zit in Amsterdam, ik wil best een keer spelen, maar wat is je locatie?
Mijn locatie thuis is almere, dus dat is niet zo ver, met de trein ben je er zo.
De trein stopt 5 a 10 minuten lopen van mijn huis af dus....
Dank je voor je reactie
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door Donnie Darko »

Bilthoven is goed te doen voor mij, en als Jibz weer terug is kan dat ook goed. Is er ruimte in de stacaravan om te spelen, Magic vraagt aardig meestal wat oppervlak.
Heb je zelf ook eigen vervoer zoals een auto (ligt er natuurlijk ook aan hoe oud je bent)?
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
AngelEaraLoveLight
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 27, 2013 1:42 am

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door AngelEaraLoveLight »

Donnie Darko schreef:Bilthoven is goed te doen voor mij, en als Jibz weer terug is kan dat ook goed. Is er ruimte in de stacaravan om te spelen, Magic vraagt aardig meestal wat oppervlak.
Heb je zelf ook eigen vervoer zoals een auto (ligt er natuurlijk ook aan hoe oud je bent)?
Moest nog ff uitzoeken hoe dit forum werkt.
Maar we hebben vaste staanplek en een luifel, waaronder een grote tafel, dus genoeg plek zou ik zeggen.
Onder de luifel hebben we ook een kacheltje als het koud zou worden, dus is niet zo'n probleem. In herfst/winter seizoen zijn we alleen thuis (almere).
Maar in lente zomer tot oktober kan het in weekenden in bilthoven of in de buurt ofzo.
Zelf geen auto jammer genoeg (33 jaar dus zou kunnen lol) maar trein zou kunnen dan, maar dat kunnen we altijd nog ff bespreken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door pi »

AngelEaraLoveLight schreef:
pi schreef:Ik sluit me bij hun aan, ik zit in Amsterdam, ik wil best een keer spelen, maar wat is je locatie?
Mijn locatie thuis is almere, dus dat is niet zo ver, met de trein ben je er zo.
De trein stopt 5 a 10 minuten lopen van mijn huis af dus....
Dank je voor je reactie
Ik woon zelf niet dicht bij het station, maar een bus die er vandaan vertrekt stop wel bij mij voor de deur. Je bent welkom om een keer langs te komen.

Ik heb trouwens de dubbele posts even weg gewerkt, als normale gebruiker kun je dit niet.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
AngelEaraLoveLight
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 27, 2013 1:42 am

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door AngelEaraLoveLight »

pi schreef:
AngelEaraLoveLight schreef:
pi schreef:Ik sluit me bij hun aan, ik zit in Amsterdam, ik wil best een keer spelen, maar wat is je locatie?
Mijn locatie thuis is almere, dus dat is niet zo ver, met de trein ben je er zo.
De trein stopt 5 a 10 minuten lopen van mijn huis af dus....
Dank je voor je reactie
Ik woon zelf niet dicht bij het station, maar een bus die er vandaan vertrekt stop wel bij mij voor de deur. Je bent welkom om een keer langs te komen.

Ik heb trouwens de dubbele posts even weg gewerkt, als normale gebruiker kun je dit niet.
Dank je.
En dat lijkt me een goed idee, maar je bent ook welkom bij ons ;)
Deze weekend zal niet uitkomen, maar eerdaags wel.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door Jibz »

Zoals Donnie al zei, Bilthoven is zeker te doen voor mij. Treintje pakken of natuurlijk een lift regelen. Is de afstand van het station in Bilthoven naar jouw campingplaats te doen? Donnie en ik (in Veenendaal) hebben ook allebei genoeg plaats en we wonen allebei relatief dichtbij een treinstation, dus dat zijn ook nog alternatieven. Tijdens de herfst/winter zal ik ook in Leiden weer bezig zijn, en weer een OV-Chipkaart met studentenproduct erop hebben, dus dan zou het ook geen probleem moeten zijn om een keer in Almere langs te wippen.

Maar goed, ik ben dus nog enkele maandjes buiten dienst :)
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
AngelEaraLoveLight
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 27, 2013 1:42 am

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door AngelEaraLoveLight »

Jibz schreef:Zoals Donnie al zei, Bilthoven is zeker te doen voor mij. Treintje pakken of natuurlijk een lift regelen. Is de afstand van het station in Bilthoven naar jouw campingplaats te doen? Donnie en ik (in Veenendaal) hebben ook allebei genoeg plaats en we wonen allebei relatief dichtbij een treinstation, dus dat zijn ook nog alternatieven. Tijdens de herfst/winter zal ik ook in Leiden weer bezig zijn, en weer een OV-Chipkaart met studentenproduct erop hebben, dus dan zou het ook geen probleem moeten zijn om een keer in Almere langs te wippen.

Maar goed, ik ben dus nog enkele maandjes buiten dienst :)
lol Leiden, dat ken ik goed.
En de station is niet ver weg in bilthoven van waar we staan, dus dat is wel te doen.
Zelf ben ik over 2 weken een lang weekend in bilthoven.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door pi »

AngelEaraLoveLight schreef:
pi schreef: Ik woon zelf niet dicht bij het station, maar een bus die er vandaan vertrekt stop wel bij mij voor de deur. Je bent welkom om een keer langs te komen.
En dat lijkt me een goed idee, maar je bent ook welkom bij ons ;)
Deze weekend zal niet uitkomen, maar eerdaags wel.
Ja, maar ik zie mezelf niet naar Almere reizen. Ben over het algemeen vrij druk, een doordeweekse avond zou voor mij het best werken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
AngelEaraLoveLight
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 27, 2013 1:42 am

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door AngelEaraLoveLight »

pi schreef:
AngelEaraLoveLight schreef:
pi schreef: Ik woon zelf niet dicht bij het station, maar een bus die er vandaan vertrekt stop wel bij mij voor de deur. Je bent welkom om een keer langs te komen.
En dat lijkt me een goed idee, maar je bent ook welkom bij ons ;)
Deze weekend zal niet uitkomen, maar eerdaags wel.
Ja, maar ik zie mezelf niet naar Almere reizen. Ben over het algemeen vrij druk, een doordeweekse avond zou voor mij het best werken.
Amsterdam das dicht bij huis.
Als je wilt ben je in Almere welkom.
Komt misschien best uit.
Dit weekend is voor ons ook niet echt te doen, maar ik ben meest in Almere (tenzij zomervakantie).
Stuur maar een prive bericht wanneer je kan en wil.
Ook voor hen in omgeving utrecht, stuur een prive bericht wanneer je kan en wil, kunnen we dan wel eens afspreken.
Gebruikersavatar
AngelEaraLoveLight
Advanced
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mei 27, 2013 1:42 am

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door AngelEaraLoveLight »

PS laat me als je wilt weten wat voor deck je speelt zodat ik kan kijken wat voor een deck ik kan maken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw met het spel en wil graag met iemand dit spel spel

Bericht door pi »

Ik heb je een uitgebreider prive bericht gestuurd met waarom in Almere spelen voor mij komende tijd niet gaat lukken, ik ben voornamelijk gewoon echt super druk in het weekend komende 1.5e maand. Daarna is het eventueel wel een optie.

Verassingen in wat de ander speelt zijn juist een leuk onderdeel van Magic. Niet weten wat de andere speelt haalt ook de verleiding weg van het spelen van kaarten als Karma als je weet dat de ander een zwart deck gaat spelen. Voor wat betreft het formaat, momenteel speel ik bijna alleen EDH, maar ik heb andere decks die binnen Legacy en of Vintage vallen. Ik vind wel iets dat niet te zwak of te sterk is, ik heb best wel wat decks om uit te kiezen, van mijn eerste (best wel zwakke) decks tot tournooiwaardige decks.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie