deck bouwen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
puppybrain
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jun 07, 2013 6:18 pm
Locatie: zeist

deck bouwen

Bericht door puppybrain »

Wat is volgens jullie het belangrijkste om op te letten bij het bouwen van een deck algemeen?

Ik heb nog geen idee welke kleuren ik wil gaan spelen en bij mij passen, laatstaan welke guild of creatures..

Iemand een idee hoe ik daar het best achterkom?
The magic within..
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: deck bouwen

Bericht door pi »

Ik zou in ieder geval even gaan neuzen in het artikelen forum waar ik verschillende artikelen heb besteed aan het bouwen van decks. Sommige artikelen gaan meer over concepten, andere meer over specifieke decks.

Als ik jou was zou ik proberen een ervaren speler te vinden om wat decks mee uit te proberen. Het is inderdaad waar dat sommige decks de een meer liggen dan de ander, dus daarom zou ik eerst uitproberen. (Van mezelf weet ik bijvoorbeeld dat ik neig naar control decks met veel recursie of combo decks, maar dat aggro decks me minder aanspreken). Als je inderdaad met Donnie gaat spelen dan zal die je waarschijnlijk wel wat verschillende decks kunnen laten zien en op een grotere meeting zal er nog meer keuze zijn. Je bent ook welkom om bij mij langs te komen, maar Amsterdam zal misschien wat ver zijn.

Een preconstructed deck dat je aanspreekt kopen om verder uit te bouwen kan je een basis geven zowel kwa kaarten als voor hoe een deck te bouwen, maar laat je ook dan wel goed adviseren over wat te halen. Ik heb dit wel eens helemaal mis zien gaan waar iemand een deck kocht voor de kleuren, maar het deck concept echt totaal niet bij die jongen pastte. Helaas zagen we deze jongen na een paar sessies niet meer terug. Verwacht overigens geen wonderen van preconstructed decks, slechts weinig maken een kans tegen wat serieuzere decks. Financieel gezien is een verzameling van iemand die stopt overnemen vaak de beste optie voor een beginner, mogelijk komen hier dan nog in elkaar staande decks bij en kunnen deze ook een goed beginnetje geven.

Uiteindelijk leer je deck bouwen vooral door er "gewoon" mee te beginnen en dan te vragen om feedback. Of zelfs zonder feedback (ik heb het vooral mezelf geleerd), maar waarschijnlijk duurt het dan langer voor je het goed kan. In ieder geval zijn er genoeg mensen op dit forum die je een setje in de juiste richting kunnen geven.

Succes!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie