"Unblocked"

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

"Unblocked"

Bericht door Jibz »

Even een klein vraagje,
ik liep gisteren tijdens een potje tegen de vraag aan of een creature als unblocked gezien wordt als de declare blockers step nog niet is geweest. Het betrof de Ninjutsu ability (bijvoorbeeld van Walker of Secret Ways. Ik viel aan met een aantal creatures, en mijn tegenstander wilde in de declare attackers step daarop een aantal van mijn creatures kapot schieten, waarop ik ze met de ninjutsu ability terug naar mijn hand wilde sturen en wilde vervangen door een ninja. Mijn idee was namelijk dat zolang er geen blocker op een creature is aangewezen, of dit nou voor of na de declare blockers step is, hij als "unblocked" gezien wordt. Klopt dit? Of zijn ze pas (bevestigd) unblocked als de declare blockers step is geweest?
Uiteindelijk hadden we het in het potje opgelost door mijn tegenstanders zijn spells in de beginning of combat te laten spelen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Unblocked"

Bericht door pi »

509 is de declare blockers step:

"509.1h. An attacking creature with one or more creatures declared as blockers for it becomes a blocked creature; one with no creatures declared as blockers for it becomes an unblocked creature. This remains unchanged until the creature is removed from combat, an effect says that it becomes blocked or unblocked, or the combat phase ends, whichever comes first. A creature remains blocked even if all the creatures blocking it are removed from combat."

"Unblocked" is dus een eigenschap die een creature pas kan krijgen als blockers aangewezen zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: "Unblocked"

Bericht door Jibz »

Okay, toch goed om te weten. Bedankt!
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie