Double strike & lifelink

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Double strike & lifelink

Bericht door wizardofoss »

Als mijn double strike lifelinking creature met zijn eerste klap in combat meteen het creature van de tegenstander killt, krijg ik dan ook maar 1x de levens?
Bijv mijn creature is 3/3 double strike lifelink, combat met 2/2 creature => 3 levens of toch 6?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Double strike & lifelink

Bericht door altx »

1 keer inderdaad, dus 3 levens. In de regular combat damage step doet hij geen schade meer omdat het andere creature er niet meer is.

Uitzondering is aanvallen met Trample. Als je aanvalt met een 3/3 trample double strike lifelink, dan krijg je in totaal wel 6 levens (2 damage op het blockende creature en 4 die doortramplen).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Double strike & lifelink

Bericht door Maccius »

Als je het tegen een 4/4 zou doen, dan heb je wel weer 6 levens, maar dan ben je in de gewone fase natuurlijk wel jou 3/3 kwijt. Maar tegen een 2/4 zou het wel kunnen en 6 levens pakken.

in mijn voorbeeld doe je namelijk de eerste keer 3 damage is 3 leven. Daarna doe je weer 3 damage ook al is 1 genoeg om hem dood te maken. En krijg je weer 3 leven.
In jou voorbeeld doe je eerst 3 damage krijg je 3 leven en is het creature dood. Dus daarna wil je de 2e keer damage doen, maar dan is het creature verdwenen dus doe je geen damage.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Re: Double strike & lifelink

Bericht door wizardofoss »

Helder, bedankt!
Plaats reactie