Onverwoestbaar

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Onverwoestbaar

Bericht door DragonBuster »

Hallo,
Sommige kaarten zijn onverwoestbaar zoals : Thassa, god of the sea. Betekend dit dat hij helemaal niet vernietigt kan worden of alleen met instant/sorcery ?
En heeft hoe werkt de kaart fog bank dan? Is deze dan ook onverwoestbaar?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Onverwoestbaar

Bericht door altx »

Indestructible werkt tegen lethal damage en destroy-effecten. Hij overleeft schade en een Vindicate maakt hem ook niet stuk. Maar er zijn echter andere manieren om hem kapot te krijgen, hem +0/-5 geven bijvoorbeeld (als hij een creature is) zodat zijn toughness nul wordt. Of hem exilen.

Fog bank krijgt geen combat damage. Maar een Lightning Bolt (non-combat damage) maakt hem nog steeds stuk.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
HarryL
Expert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma aug 12, 2013 6:00 pm

Re: Onverwoestbaar

Bericht door HarryL »

Dit was voor mij ook onduideijk :) Dank voor de uitleg!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onverwoestbaar

Bericht door pi »

In de meeste gevallen vertalen we Magic termen niet naar het Nederlands, kijk niet gek op als mensen je vreemd aankijken als je 'onverwoestbaar' gebruikt ipv 'indestructible'. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar naast de kleuren en de kleur die mana heeft kan ik zo snel niet op een voorbeeld komen waarbij we normaal een Nederlands woord zouden gebruiken binnen het spel.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Onverwoestbaar

Bericht door DragonBuster »

aha erg bedankt nu snap ik het :D
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Onverwoestbaar

Bericht door DragonBuster »

en als je nou aanvalt met een Trample creature wat gebeurt er dan?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onverwoestbaar

Bericht door pi »

Hij telt niet als een creature, dus de schade gaat niet door naar jou.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Onverwoestbaar

Bericht door altx »

DragonBuster schreef:en als je nou aanvalt met een Trample creature wat gebeurt er dan?
Ik volg het even niet.

In het algemeen zou ik zeggen dat er het volgende gebeurt als je een trample creature blockt met een indestructible creature:

Stel, het aanvallende trample creature is 5/5 en het blockende indestructible creature 2/2.
Je moet minstens "lethal damage" assignen op het blockende creature, in dit geval dus minimaal 2 (want zijn toughness is 2).

Als je dat doet, dan krijgt het blockende creature dus 2 damage en de overige 3 damage tramplet door, waardoor de verdedigende speler 3 levens verliest. Het blockende creature overleeft vervolgens de damage omdat hij indestructible is.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Onverwoestbaar

Bericht door Jibz »

pi schreef:Hij telt niet als een creature, dus de schade gaat niet door naar jou.
Heb jij het hier niet nog over de planeswalkers, pi? Creatures met trample lopen gewoon rustig over indestructible creatures heen, hoor...
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onverwoestbaar

Bericht door pi »

Jup, haalde de topics door elkaar. Sorry voor de verwarring. Zoals gewoonlijk heeft altx gelijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie