Wat voor deck

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Wat voor deck

Bericht door DragonBuster »

Hallo,

Ik zag op internet allemaal vwrschillende decks. Maar in sommige decks hadden ze maar 5 verschillende creatures en die dan 3x of 2x? Hoewel ik zelf van elk creature maar 1 heb ?

Wat is het beste en hoeve kaarten mag je van 1 monster in je deck?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Wat voor deck

Bericht door altx »

Je mag in principe maximaal 4 van een bepaalde kaart (behalve basic lands en specifieke uitzonderingen).

Het beste is om je goede kaarten meerdere keren te spelen zodat de kans dat je een bepaalde kaart pakt groter is. 1 op 60 of 1 op 15 maakt nogal een verschil. Op die manier maak je je deck voor jezelf ook wat minder onvoorspelbaar en daarmee betrouwbaarder.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat voor deck

Bericht door pi »

De meeste decks zullen kaarten die belangrijk zijn 4x spelen. Bedenk wel dat dit vaak decks zullen zijn van mensen die of de kaarten los hebben gekocht, of die al zoveel kaarten hebben dat dit een optie is. Als beginner is het goed mogelijk dat dit simpelweg geen optie is. In dat geval wil je nog steeds wel proberen om te zorgen dat als je deck een bepaalde functionaliteit nodig heeft je kaarten die je dit geven speelt. Kleine creatures zijn bijvoorbeeld best uitwisselbaar zolang je er maar genoeg hebt.

Ik heb hier een aantal tips beschreven voor beginnende deck bouwers:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=29&t=2018
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Wat voor deck

Bericht door DragonBuster »

Aha owkee, bedankt voor de tips. En single s kopen doen ik bijna elke dag bij de tinnen soldaat ;)
Trust in the Heart of the cards
Plaats reactie