Curse of the swine

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Hallo,
Mijn maat heeft dus de kaart curse of the swine. Hij heeft dus een combo om hem elke keer opniew te spellen.
Ik vroeg me alleen af, op die kaart staat target creature. Mag hij dan elke creature targeten of alleen zijn eigen monsters?
Want hij exiled elke keer mijn monsters en valt hij me daarna full aan met andere monsters.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Curse of the swine

Bericht door Donnie Darko »

Flavourwise verandert deze kaart creatures in zwijnen.
Regeltechnisch betekent dat dat de creatures uit het spel worden verwijderd en de eigenaar van de creatures krijgt evenveel tokens terug, die 2/2 groene boars zijn.

Dus als hij jouw creatures exiled, krijg jij ook zoveel boars ervoor in de plaats. De bedoeling van de kaart is dat je vervelende creatures veranderd in 2/2 beestjes (of zwakkere beesten in 2/2)
Hij mag overigens wel zelf creatures uitkiezen, die van hem, van jou, van anderen die meespelen of een mix van beide.

Uit je verhaal maak ik op dat hij je creatures exiled en dan zelf de boars denkt te krijgen? Dat klopt dus niet.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Aha dus als hij mijn monsters Exiled dan mag ik die tokens hebben? Correct ?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Curse of the swine

Bericht door pi »

Daarom de text "its controller", de controller(s) van de creatures die ge-exiled worden krijgen voor elk van de creatures die ze verliezen een 2/2 green boar.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Aha bedankt ik snap het ;)
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door altx »

Ter vergelijking: Als hij ze zou krijgen, dan had er het volgende gestaan:
Exile X target creatures. Put a 2/2 green Boar creature token onto the battlefield for each creature exiled this way.
Of iets in die trant.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Curse of the swine

Bericht door Jibz »

Net als veel kaarten in Theros is Curse of the Swine natuurlijk ook een verwijzing naar Griekse Mythen. Deze verwijst naar Circe, de godin/tovenares die makkers van Odysseus in varkens veranderde.

Laatste sets dat er zo'n leuke historische/mythische achtergrond achter de kaarten zat was volgens mij het Kamigawa block, en daarvoor P3K.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door Maccius »

Welke combo gebruikt hij trouwens om hem telkens opnieuw te spelen?

Als hij hem telkens opnieuw uit zijn hand speelt dan kan hij telkens X bepalen. Maar via andere manieren is X volgens mij standaard 0.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Nou hij speelt eerst curse of the swine. Deze gaat naar de pile. Hij heeft 2 archaeomancer op het veld liggen en dan ativeerd hij ghostly flicker hij gebruikt het effect van zijn 2 archaeomancer weer opniew en haalt ghost flicker en curse of the swine weer terug. Dit doet hij iets van 8 keer.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Dus ik zoek een kaart (het liefst green) die allen kaarten uit de pile exilen van mijn tegenstander.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door altx »

Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Ja sorry ik zag ook dat ik het fout typte heb het gelijk verandert
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Curse of the swine

Bericht door pi »

Bedoel je met de "pile" zijn graveyard?

Groen heeft niet heel veel kaarten die zoiets doen, maar artifacts maken het gelukkig in elk deck mogelijk. Tormod's Crypt is zo'n beetje het schoolvoorbeeld van een kaart die een graveyard weg haalt, Phyrexian Furnace of Relic of Progenitus zijn ook best wel ok. De taktiek in een groen deck zou overgens vaak zijn om te proberen sneller te zijn, de Curse geeft je sowieso weer creatures terug en de Mancer kan de Boars niet aan. Een beetje groen deck kan best goed winnen rond beurt 5-6 en de combo die je tegenstander gebruikt is dan amper begonnen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Hij gebruikt niet alleen curse of the swine. Hij gebeuikt ook tomb scour. En andere instant die zulke effecten doen. Dus ik verlies meestal doordat ik geen kaarten meer in me deck heb. (Dit doet hij meer en deels door Jace, de planeswalker)
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Curse of the swine

Bericht door pi »

Over welke beurt in het potje hebben we het dan ongeveer als hij wint? Had je je deck al gepost? Zelden gaat "millen" zoals dat heet snel genoeg om op creatures gebasseerde decks bij te houden. Ik wil er niet vanuit gaan, maar het zou kunnen dat jouw deck misschien te langzaam is voor het soort deck dat je speelt en dat het deck van je tegenstander net even wat beter in elkaar zit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie