Curse of the swine

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Aha nou hij wint maar zelde met dat deck, en als hij wint heeft hij zelf nog maar rond de 4 levens over en ik 18 dus ;) (hij wint door al mijn kaarten uit mijn deck te halen.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Curse of the swine

Bericht door pi »

Ah, ik kreeg het idee dat je veel van zijn deck verloor. Ieder deck/speler verliest wel eens, daar zou ik me niet te druk om maken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Haha maar hij won dus elke keer doordat hij die kaart verkeerd las en hij zelf alle boars nam
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

DragonBuster schreef:Nou hij speelt eerst curse of the swine. Deze gaat naar de pile. Hij heeft 2 archaeomancer op het veld liggen en dan ativeerd hij ghostly flicker hij gebruikt het effect van zijn 2 archaeomancer weer opniew en haalt ghost flicker en curse of the swine weer terug. Dit doet hij iets van 8 keer.
Maar als hij nou ghostly flicker activeert, en die archaeomancer ligt op het veld 2x. Mag hij dan wel ghostly flicker wel terug halen???
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door altx »

Ja.

Ghostly Flicker resolvet en exilet de twee Archaeomancers en brengt ze terug naar de battlefield, waardoor hun enter-the-battlefield ability triggert. Vervolgens is Ghostly Flicker klaar met resolven en gaat naar de graveyard.

Daarna gaan de twee triggers van de Archaeomancers op de stack en kun je Ghostly Flicker (en Curse of the Swine) als targets aanwijzen, want die liggen op dat moment in de graveyard.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Maar hij activeerd hem toch dan ligt hij toch nog niet in de stack?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Curse of the swine

Bericht door Donnie Darko »

Hij cast de flicker, die exiled the archeomancers en brengt ze weer terug. Dan is de flicker klaar, maakt geen gebruik meer van de stack, en ligt in de graveyard, de triggers van de archeomancers komen pas nadat de flicker in de graveyard ligt, dus zij kunnen de flicker weer terug halen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door altx »

DragonBuster schreef:Maar hij activeerd hem toch dan ligt hij toch nog niet in de stack?
Ik begrijp niet wat je met "dan ligt hij toch nog niet in de stack?" bedoelt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Curse of the swine

Bericht door DragonBuster »

Donnie Darko schreef:Hij cast de flicker, die exiled the archeomancers en brengt ze weer terug. Dan is de flicker klaar, maakt geen gebruik meer van de stack, en ligt in de graveyard, de triggers van de archeomancers komen pas nadat de flicker in de graveyard ligt, dus zij kunnen de flicker weer terug halen.
Aha owkee, het is me nu duideijk :D
Trust in the Heart of the cards
Plaats reactie