Ral zarek

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Ral zarek

Bericht door DragonBuster »

Hallo.
een vriend van mij heeft de planeswalker ral zarek. zijn final effect is best wel sterk dus weet iemand hoe ik die kan counteren of hoe ik zo snel mogelijk zijn planeswalker kan vernietigen.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Ral zarek

Bericht door The Quizmaster »

Aanvallen, direct damage, of effecten zoals Dreadbore
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Ral zarek

Bericht door Jibz »

Hoe je de ability kan counteren is simpel: Door alles wat een wording heeft gelijkend op deze : Squelch Alles wat activated abilities tegengaat werkt ook op planeswalker abilities, tenzij anders vermeld.

Hoe je zo snel mogelijk zijn planeswalker kan vernietigen is door een kaart als Vindicate of dreadbore. Verder kan je natuurlijk ook de planeswalker aanvallen, of noncombat damage die je op zijn controller doet doorsturen naar de planeswalker. Denk eraan dat als je de planeswalker damage doet, dit de planeswalker ook loyalty kost, dus dan duurt het voor je tegenstander nog langer voor hij aan zijn ultimate toekomt.

Over het algemeen geldt voor elke planeswalker dat je die ultimate niet af wil zien gaan. De meeste zijn echter zo duur dat het wel even duurt voor de controller van de planeswalker die af kan krijgen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Ral zarek

Bericht door DragonBuster »

ik speel met een White-blue deck.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Ral zarek

Bericht door The Quizmaster »

Met blauw: Bounce (Boomerang-achtige effecten)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Ral zarek

Bericht door altx »

Zoals al gezegd de makkelijkste manier is gewoon aanvallen. Als je de planeswalker aanvalt en de schade komt door (je tegenstander kan niet blocken of jouw creature heeft trample), dan verliest de planeswalker zoveel loyalty.

Als hij Ral Zarek gespeeld heeft en (waarschijnlijk) zijn +1 ability gebruikt heeft, dan hoef je hem in jouw beurt maar 5 schade te doen om hem dood te krijgen. Ik ben zelf ook nooit zo bang voor ultimates (in singleplayer). Ik vind het voornamelijk vervelend dat ik de schade die ik op een planeswalker doe, niet op de levens van mijn tegenstander kan doen, waardoor hij in ieder geval de boel heeft weten te rekken.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Ral zarek

Bericht door DragonBuster »

Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Ral zarek

Bericht door altx »

Ja. Akroma, Angel of Wrath heeft protection from red en zowel Ral Zarek als Ajani Vengeant zijn rood.

Je kunt de +1 en -2 van Ral Zarek en de +1 en -2 van Ajani Vengeant dus niet op Akroma, Angel of Wrath gebruiken.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Ral zarek

Bericht door DragonBuster »

aha ty :D
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Ral zarek

Bericht door DragonBuster »

kan je een planeswalker ook terug sturen naar de hand met de kaart disperse
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Ral zarek

Bericht door altx »

Ja, een planeswalker is ook een permanent.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Ral zarek

Bericht door DragonBuster »

Aha ty
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ral zarek

Bericht door pi »

Voor de meeste dingen in Magic geldt dat als de kaart het zelf niet uitsluit het kan. Een permanent is elke kaart of token die in het spel blijft, blijft een planeswalker in het spel? "Ja!" Ok, dan is het een permanent en kan hij met Boomerang en soortgelijke kaarten naar iemand's hand terug gedaan worden. Bij Disperse is er dan nog wel de extra vraag of het misschien een landje is, maar ik neem aan dat je zelf al vast kunt stellen dat een Planeswalker geen landje is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie