Deck ideeën

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Deck ideeën

Bericht door DragonBuster »

Hallo,
Ik zal graag een nieuw deck willen maken met de kleuren Red/white. Ik zou zowel Multi- en monocolourd willen. Iemand tips en ideeën? (Zou ook graag willen weten welke gate's/lands ik hierbij zou kunnen gebruiken).
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Deck ideeën

Bericht door The Quizmaster »

Er zijn genoeg ideeën om te geven, maar wij weten niet waar jij graag mee speelt (behalve de kleuren), wat voor kaarten je hebt en wat je eventuele budget is. Waarom kijk je niet eerst zelf wat rond (in je verzameling, op Gatherer) om te zien of je een opzet kan maken. Dan kan je in het decks-forum hier een post openen om feedback te krijgen. Lees ook zeker de post van pi bovenaan de lijst, met de standaard vragen. Hier kan je ook al veel tips uithalen voor je begint.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Deck ideeën

Bericht door DragonBuster »

Uhm... Nou ik zo graag een deck om flying creatures heen willen bouwen (angels) ook zou ik wat spells willen waarmee je damage doet zoals lightning bolt.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Deck ideeën

Bericht door Jibz »

Waar heb je dan precies rood voor nodig? Rode angels heb je niet heel veel (de meeste zijn dure legendaries), en in plaats van direct damage kun je ook het scala aan removal dat wit biedt gebruiken (dingen als path to exile. Wat voor rol moet rood precies vervullen in dit deck in relatie tot de angels?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Deck ideeën

Bericht door DragonBuster »

Oeps haha sorry ik bedoel een blue-white flying deck met angels en counterspells
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Deck ideeën

Bericht door pi »

Ok, nou, gegeven dat, ga eens op http://www.manabase.com zoeken naar kaarten die daarbij werken (of een andere zoekmachine).

Je moet verwachten dat je de beste tips gaat krijgen als je zelf al wat moeite er in hebt gestopt want mensen gaan geen deck voor je bouwen. Het is simpelweg een kwestie van tijd, een deck bouwen, als je dat enigzins goed wilt doen kost dagen (zo niet weken/maanden). De meeste mensen zullen zoveel tijd niet hebben om te besteden voor iemand online. Als de basis er nou al is dan is het veel gemakkelijker om dan commentaar te geven, hetgeen zo lang duurt als de reactie kost om te tikken, misschien 30 minuten hooguit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Deck ideeën

Bericht door DragonBuster »

Ik zat te denken aan een deck met een paar dure flyers en lage flyers en ook counterspells
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Deck ideeën

Bericht door pi »

Ja, dat zei je min of meer al. Het is veel handiger als je zelf een deck bouwt en daarvoor dan om commentaar vraagt. Niemand gaat een deck voor je bouwen. Wat je ook kunt doen is het forum doorzoeken voor decks die je leuk vindt, of anders om op internet te zoeken naar decks en die dan als basis nemen. Zeggen wat voor deck je wilt gaat helaas hoogstwaarschijnlijk niet werken, mensen hebben gewoon die tijd niet.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Deck ideeën

Bericht door Jibz »

Dit is volgens mij het meeste wat je hier gaat krijgen:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Searc ... (|[U]|[W]) -> Lijstje met blauw/witte flyers dan wel angels.
http://gatherer.wizards.com/Pages/Searc ... (|[U]|[W]) -> Lijstje met blauw/witte counterspells.

(EDIT: Ok, die url-knop werkt niet voor mij... wat doe ik verkeerd, pi?)
Zie je ons probleem een beetje? Beetje vreemd om van ons te vragen dat we die twee lijstjes van in totaal bijna 300 kaarten gaan zitten doorspitten en daar een deck voor jou van bouwen. Dat kun je zelf immers ook.

Het forum wordt niet blij van sommige symbolen in die links, in ieder geval de "|" is lastig en waarschijnlijk de "@" ook, probeer anders deze, Manabase werkt sowieso veel lekkerder ;):
Blauw/witte vliegers
Blauw/witte counterspells
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Deck ideeën

Bericht door DragonBuster »

Aha owkee ik zal eens door die lijst kijken :D
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Deck ideeën

Bericht door DragonBuster »

ik heb ook Gate's en speciale lands nodig van White-Blue. iemand misschien een idee?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Deck ideeën

Bericht door Jibz »

Dat zijn nog steeds dingen die je ook zelf kan opzoeken... Maar goed, de Ravnica guild voor wit/blauw heet Azorius.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: Deck ideeën

Bericht door DragonBuster »

Die had ik ook al gevonden maar meer niet. Zijn er wel meer ?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Deck ideeën

Bericht door Jibz »

Van elke kleurencombinatie is er maar 1 guild. Er zijn nog wel andere landen, zoals Glacial fortress, maar nogmaals: Die kan je zelf ook proberen op te zoeken... Ze zijn niet onmogelijk te vinden.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Deck ideeën

Bericht door pi »

Alle landjes die of voor witte mana of voor blauwe mana tappen.

Heb je zelf al geprobeerd op manabase.com te zoeken? Misschien dat je er niet gelijk zo'n handige lijst uit weet te krijgen, maar vraag dan liever om hulp met hoe het te gebruiken dan dat je ons vraagt het voor je uit te zoeken. Zoals ik in het andere topic ook al aangaf, ik leer je liever je eigen vragen te beantwoorden dan dat ik je gewoon de antwoorden geef (zolang het om simpele vragen gaat in ieder geval).

Aan deze lijst kwam ik door eerst een Plains en een Island op ter zoeken voor je juiste tekst voor het tappen van mana. Toen heb ik een daarvan ingevuld bij text, daarna de ander ingevuld bij tekst en het vinkje bij and aangezet, toen heb ik bij card type land geslecteerd en in de tekst onder and "and" in "or" verandert zodat ik beide terug krijg. Als je er 2 zoekopdrachten van maakt, de ene zoeken naar landjes die tappen voor witte mana en de andere zoeken naar landjes die tappen voor blauwe mana hoef je niet ingewikkeld te doen met zelf de zoekopdracht wijzigen.

Overigens is deze zoekopdracht niet perrfect, Mystic Gate komt er bijvoorbeeld niet in terug.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie