beste keuzen?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

beste keuzen?

Bericht door DragonBuster »

hallo,
ik zat te twijfelen of ik nou 2x een Fortress Cyclops er in doe of een Firemane Avenger?
ook twijfelde ik of ik 2x Hammer of Purphoros er is doe en 1x een Foundry Champion of 1x Hammer of Purphoros en 2x een Foundry Champion?
wat zouden jullie doen ?
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: beste keuzen?

Bericht door pi »

Waarin? Wat zijn de argumenten voor of tegen?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: beste keuzen?

Bericht door Jibz »

En zeg alsjeblieft niet alleen de kleuren, we kunnnen raden dat het een rood-wit deck is.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: beste keuzen?

Bericht door DragonBuster »

red-white boros aggro
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: beste keuzen?

Bericht door altx »

De beste manier om daar antwoord op te krijgen is een paar potjes spelen en dan kijken hoe het uitpakt.

Maar een paar overwegingen:

Firemane Avenger heeft evasion (flying) en een nuttige ability om non-combat damage mee te doen (en wat levens te krijgen). Fortress Cyclops is eigenlijk alleen maar een dikzak en is nog 1 mana duurder ook.

Hammer of Purphoros is een redelijk dode kaart als je er al 1 hebt liggen (of je moet van je landjes af willen), maar aan de andere kant maakt dat meer het verschil of je hem twee keer of vier keer wilt spelen. 1 keer of 2 keer maakt minder uit. En dan heb je er nog 1 reserve, mocht de ander ge-removed worden.

Foundry Champion is vrij duur, dus die wil je niet in je openingshand hebben. Maar ook voor hem maakt dat meer het verschil of je hem twee keer of vier keer wilt spelen. 1 keer is wel weer heel weinig als je hem wilt trekken. Dan zou je eigenlijk weer tutors (zoekkaarten) moeten spelen om hem te kunnen vinden. Zijn enter-the-battlefield ability is overigens nuttig, maar als hij eenmaal ligt, is het weer alleen maar een dikzak.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: beste keuzen?

Bericht door DragonBuster »

Mmmmm.... Interesant. Ja klopt die cyclops is een dikzakje ;) maar ik zoek eigenlijk een andere kaart in de plaats van foundey ? Enig idee ( ik dacht aan 2x boros reckoner maar deze is met een lightning bolt gelijk dood).
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: beste keuzen?

Bericht door Donnie Darko »

Maar de cyclops en de avenger ook. Kan je een reden verzinnen waarom ik liever de boros reckoner zou zien sterven aan een lightning bolt dan één van die twee?
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: beste keuzen?

Bericht door DragonBuster »

nou omdat Boros Reckoner #$!% sterk is ;)
Trust in the Heart of the cards
Plaats reactie