tokens en devotion

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

tokens en devotion

Bericht door DragonBuster »

hallo,
tellen tokens ook voor devotion? lijkt mij niet want ze hebben geen mana-cost maar toen zag ik deze kaar: Increasing devotion toen begon ik te twijfelen.
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: tokens en devotion

Bericht door altx »

Tokens die geen kopie zijn van iets, hebben inderdaad geen mana cost en kunnen dus ook niet meetellen in devotion.

Tokens die wel een kopie zijn van iets, hebben echter de mana cost mee gekopieerd, dus die tellen wel degelijk mee in devotion.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: tokens en devotion

Bericht door pi »

LOL

Ok, da´s gewoon een leuke :mrgreen: Natuurlijk moet increasing devotion logisch gezien devotion verhogen, maar hij doet het niet.

Alleen tokens die een kopie zijn van een normaal creature, bijvoorbeeld door soul fundry hebben een casting cost.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: tokens en devotion

Bericht door Jibz »

ter verduidelijking: De Increasing Devotion kwam uit voordat het concept van Devotion bestond. Volgens mij is dat pas in Theros geintroduceerd.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
DragonBuster
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 12:14 pm

Re: tokens en devotion

Bericht door DragonBuster »

haha ja dacht ik al ;)
Trust in the Heart of the cards
Gebruikersavatar
-N-
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: za feb 15, 2014 10:21 pm
Locatie: Castricum

Re: tokens en devotion

Bericht door -N- »

Een andere vraag over devotion: hoe zit het nou met kaarten als Rubblebelt Raiders, geven die je nou 3 devotion voor groen én 3 voor rood? Lijkt me redelijk overpowered als je met een Rubblebelt Raiders en een random one-drop al genoeg Devotion voor Xenagos, God of Revels hebt.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: tokens en devotion

Bericht door altx »

Een hybride rood/groen manasymbool telt voor 1 in je devotion to red, voor 1 in je devotion to green, maar ook "slechts" voor 1 in je devotion to red and green. Rubblebelt Raiders telt dus voor 3 voor Xenagos, God of Revels.

In het eerste geval is namelijk de vraag of het manasymbool rood is, in het tweede geval of het manasymbool groen is en in het laatste geval of het manasymbool rood of groen is.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
-N-
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: za feb 15, 2014 10:21 pm
Locatie: Castricum

Re: tokens en devotion

Bericht door -N- »

Dat klinkt stukken logischer, bedankt!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: tokens en devotion

Bericht door pi »

Er zijn er meer die dat in verwarring brengt, devotion to red + devotion to green = devotion to red & green klinkt als een heel logische redenatie, maar helaas klopt dat, puur door hybrid mana, niet. De aanpak is elk manasymbool langs gaan en die "vragen" of hij rood of groen is en te tellen als het antwoord "ja" is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie