10m euro deck

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie

mono of duo

mono color
0
Geen stemmen
du color
1
100%
mono splash erbij
0
Geen stemmen
duo splash erbij
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

remy1995
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 03, 2014 3:45 pm

10m euro deck

Bericht door remy1995 »

hallo ik vraag me af of dit het goede plekje is om dit te vragen zo niet laat het even weten dan verandere ik het bedankt alvast


ik heb een weddwenschap een casuel deck samen stellen van 10 euro max inzet in 10 euro de winner ontvangt de pot je mag op inderternet hulp vragen dus ik dacht dat doe ik

ik speel met 4/5 mensen dus ik wopu jullie om ideen vragen of om eventuele decks


alvast bedankt!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10m euro deck

Bericht door pi »

Dat was in ieder geval het verkeerde subforum, Spel Uitleg lijkt me beter.

Een deck van 10 euro maken kan best, maar ik neem aan dat je bedoelt eentje die kan winnen?

Waarop basseer je wat een kaart waard is? Als je bron minimaal 25 cent voor een kaart vraagt kom je op 15 minimaal, dus dan kan het niet.

Hoe spelen jullie, multiplayer?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
remy1995
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 03, 2014 3:45 pm

Re: 10m euro deck

Bericht door remy1995 »

nou mana is niet mee gerekend dat hebben wij gewoon liggen en veder gewoon 1 tegen 1 3 potjes etc.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10m euro deck

Bericht door pi »

Kun je wat meer over de "etc" vertellen? Des te meer informatie je kunt geven des te beter we je kunnen helpen.

Zonder informatie over hoe je de prijs van de kaarten bepaalt kan ik je nog niet verder helpen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: 10m euro deck

Bericht door Maccius »

Om maar een voorbeeld te geven. Wat bedoel je met mana is niet mee gerekend?

Er zijn heel veel (dure) landjes die naast mana geven nog andere dingen doen. Bedoel je basic landjes zijn niet mee gerekend. Of bedoel je alle landen worden niet mee gerekend. En dan eigenlijk voornamelijk landjes die 2 kleuren mana geven. Tellen die mee in de € 10,- of niet.
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: 10m euro deck

Bericht door Jibz »

Maccius schreef:Om maar een voorbeeld te geven. Wat bedoel je met mana is niet mee gerekend?

Er zijn heel veel (dure) landjes die naast mana geven nog andere dingen doen. Bedoel je basic landjes zijn niet mee gerekend. Of bedoel je alle landen worden niet mee gerekend. En dan eigenlijk voornamelijk landjes die 2 kleuren mana geven. Tellen die mee in de € 10,- of niet.
Niet alleen dat, je hebt ook nog zat andere dingen die mana geven, zoals artifacts (Obelisk of Esper, Dimir cluestone) of zat andere card types (llanowar elves, Inner fire).... Ik neem niet aan dat je bedoelt dat letterlijk alles wat mana op kan leveren niet meetelt, maar dat is wel de indruk die je wekt als je zegt dat mana niet meegerekend is.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10m euro deck

Bericht door pi »

Ooh, 4x Library of Alexandria, 4x Tolaria West, 1-2x Deserted Temple een bergje Counters en enkele finishers zou best goed kunnen werken (misschien een paar man-lands als de finishers, Mishra's Factory vindt een extra untap ook niet erg).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: 10m euro deck

Bericht door altx »

LOL... Alleen als ik een mono-color deck bouw, is mijn manabase niet duurder dan de rest van het deck bij elkaar.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10m euro deck

Bericht door pi »

Gaea's Cradle, Karakas? Hmm, Tolarian Academy zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn, misschien dat Basalt Monolith en Mesmeric Orb combo te doen is binnen het budget? Waarschijnlijk niet. Uhm, Cloud of Faeries, Snap, Frantic Search, misschien plek voor een Palinchron en Blue Sun's Zenith of een andere Stroke variant als finisher? (Welke maar de goedkoopste is). Dan wordt het een soort High Tide zonder de Tides (heeft het natuurlijk wel nog wat artifacts nodig, maar de artifact landjes zouden al een leuk begin zijn).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie