Control effects

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
-N-
Advanced
Berichten: 30
Lid geworden op: za feb 15, 2014 10:21 pm
Locatie: Castricum

Control effects

Bericht door -N- »

Ik merk dat control effects als Control Magic of Act of Treason voor redelijk verwarrende situaties kunnen zorgen, bijvoorbeeld met bestow. Als een creature met daarop bijvoorbeeld een Nyxborn Shieldmate door mij overgenomen wordt met een Act of Treason, en het creature daarna terwijl ik hem nog heb doodgaat, wie krijgt dan de Shieldmate? Volgens mij control je met Act of Treason alleen het creature en niet de Aura's daarop, dus ik denk dat degene van wie het creature oorspronkelijk was de Shieldmate krijgt, maar ik zou het graag willen horen van iemand die er wat meer verstand van heeft.
Ook had ik ongeveer dezelfde vraag met leave the battlefield effects, als ik een Spitebellows steel en hij doodgaat, wie mag dan de schade doen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Control effects

Bericht door pi »

In beide gevallen kiest de controler van de kaart, voor de Shieldmate is dat je tegenstander (gewoonlijk, het is natuurlijk mogelijk controle over een aura te krijgen) en voor de Spitebellows ben jij dat. Met een Control Magic effect verandert niet opeens de controller aura's of equipment op het creature dat je jat.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie