upkeep

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

upkeep

Bericht door Xanatos »

ik had dus gisteravond al een paar biertjes op en zat gezellig een potje te spelen.
ik ston op 3 leven en aangezien ik toch aan het verliezen was besloot ik een phrexian arena te spelen(ok, ik had meer dan 1 biertje op)
mijn tegenstanders d8en mij maar gewoon dood te laten gaan en na een gegeven tijd stond ik op 1 leven, en wat pak ik???
een daga santuary, dus krijg ik in mijn upkeep 2 leven.
maar de vraag is:

gaat er nou eerst 1 leven af van arena en daarna pas santuary of tegelijkertijd en blijf ik leven?????
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Je Draw Step komt na je upkeep... als je op 1 stond toen je die Sanctuary pakte..was je eigenlijk al dood.

Indien niet: Er staat op allebei de kaarten "At the beginning" oftewel: je mag ze tegen elkaar laten triggeren. Dan laat je eerst de Dega Sanctuary resolven (3 levens) en daarna de Altar.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
DutchThor
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: do mar 28, 2002 4:03 pm
Locatie: Hoorn, Noord-holland
Contacteer:

Upkeep en Triggering

Bericht door DutchThor »

Er is onlangs iets veranderd in de regels, je mag zelf kiezen wat je tijdens je upkeep als eerste laat triggeren (en normaal resolved het dan ook als eerste) dus je mag kiezen om dega sanctuary eerst te laten triggeren en dan pas je arena, dus leef je dan nog.
Plaats reactie