Gestolen Jeskai Sage sneuvelt - wie krijgt kaart?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Gestolen Jeskai Sage sneuvelt - wie krijgt kaart?

Bericht door wizardofoss »

Stel ik steel m.b.v. Yasova Dragonclaw een Jeskai Sage. Ik val aan met beide, de Sage sneuvelt. Krijg ik de kaart?
Zelfde vraag voor Sultai Emissary - mag ik manifesten, als ie sneuvelt terwijl ik 'm geleend heb?
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Gestolen Jeskai Sage sneuvelt - wie krijgt kaart?

Bericht door Donnie Darko »

De controller van de kaart wordt bedoelt met '(you) draw a card' en soortgelijke effecten, behalve als dat anders wordt aangegeven (dan zou er staan: owner). Degene die met Yasova de creatures steelt en die controlled op het moment dat ze sterven mogen dus de kaart trekken.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Re: Gestolen Jeskai Sage sneuvelt - wie krijgt kaart?

Bericht door wizardofoss »

Ok bedankt Donnie!
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Gestolen Jeskai Sage sneuvelt - wie krijgt kaart?

Bericht door Jibz »

Dit geldt uiteraard voor alles waarin "you" gebruikt wordt, maar alleen voor de kaart waar het op staat! Als je dus text toevoegt aan de kaart van een tegenstander geldt het voor hem. Bijvoorbeeld, voor Oni Possession moet jij altijd creatures sacrificen, ook als je hem op een creature van de ander speelt, maar voor Pillory of the Sleepless verliest de controller van de creature waar hij op zit elke beurt een leven, want dan wordt de tekst "At the beginning of your upkeep, you lose 1 life." toegevoegd aan de creature.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie