interpretatie hardened scales - Sage of Hours - SOH

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
PieterS
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 5:29 pm
Locatie: Maasmechelen

interpretatie hardened scales - Sage of Hours - SOH

Bericht door PieterS »

Beste lezers,

Ik zat afgelopen zondag in een casual spel en was aan het spelen met men meest asociale deck.
Van men vorige beurten had ik al een hardened scales liggen:
If one or more +1/+1 counters would be placed on a creature you control, that many plus one +1/+1 counters are placed on it instead.

In beurt 4 deed ik dus:
Ik speel een Sage of hours. Komt gewoon binnen.
Dan speel ik Solidarity of Heroes op men sage of hours.
Waardoor dus eerst zijn heroic triggert:
Whenever you cast a spell that targets Sage of Hours, put a +1/+1 counter on it.
door de hardened scales komen er dus 2 op in plaats van 1.
Dan het effect van de verdubbelling => 4 +1/+1 counters
Mijn interpretatie is dat door de Hardened scales er dus 5 op zouden liggen in plaats van 4. zodat ik direct de extra beurt kon nemen en men infinite turns loop kon beginnen.

Maar toen zei iemand: het verdubbelen van counters op een creature valt niet onder:'If one or more +1/+1 counters would be placed on a creature you control' van de hardened scales

Heeft mijn sage 4, 5 of nog een andere hoeveelheid van +1/+1 counters op hem liggen?

(P.S. had van de vorige beurten ook nog een Dictate of Kruphix liggen en een Dakra Mystic)
Danku
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: interpretatie hardened scales - Sage of Hours - SOH

Bericht door The Quizmaster »

5.

Het verdubbelen geldt wel voor de Hardened Scales: wat de Solidarity eigenlijk zegt is "tel het aantal +1/+1 counters op een beest en plaats dan evenveel +1/+1 counters op datzelfde beest". Ik vraag mij vooral af hoe zij erbij komen dat het niet zou werken..

Overigens: hoe ga je precies infinite met turns nu?
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
PieterS
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 5:29 pm
Locatie: Maasmechelen

Re: interpretatie hardened scales - Sage of Hours - SOH

Bericht door PieterS »

Ik speel dat deck nu casual,

Infinite turns gebeurt voornamelijk doordat ik er genoeg carddraw in heb zitten en redelijk veel voor de +1/+1 counters erop te krijgen.
Zodra je aan Clockspinning komt en 8 mana ben je er eigenlijk.
Hardened scales maakt het ook heel makkelijk.
K heb er dingen inzitten als ordeal of thassa en ordeal of nylea.
Solidarity of heroes niet te vergeten waardoor zoals eerder in de post je met 1 kaart van 2 mana een extra beurt kan scoren.
Beste wat me lukt is beurt 3:
B1: forest + hardened scales
B2: island + sage
B3: 1 of 2 kaarten voor de extra beurt te starten. liefst ordeal of nylea
B4: increasing savagery

hunger of the howlpack is wel tof in multiplayer, 1 groene mana open houden en je krijgt direct 4 +1/+1 , 6 als je hardened scales hebt liggen , als er een beest gestorven is, jij krijgt de volgende beurt. Is handig als tegenstanders beestjes hebben liggen die ze offeren om iets gedaan te krijgen.

Heb wel al vaker gemerkt dat het niet fijn is om zo te winnen. zeker in multiplayer is het een moodkiller. maar in casual bij ons zijn er nog wel meer die een asociaal deck spelen waarin dat ze zelf de hele tijd aan het goochelen zijn en de rest er als schapen bij zit te wachten tot ze terug aan beurt zijn. in dat geval heb ik dan mijn infinite turns deck.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: interpretatie hardened scales - Sage of Hours - SOH

Bericht door pi »

Dat is altijd een beetje een punt, aan de ene kant is het cool zo'n deck te bouwen, maar aan de andere kant is er weinig aan om er tegen te spelen. Misschien is het handig om een keer daarover met de groep te praten?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie