algemene sterfteregels vragen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.
PieterS
Advanced
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr aug 16, 2013 5:29 pm
Woonplaats: Maasmechelen

algemene sterfteregels vragen

Berichtdoor PieterS » di maart 29, 2016 9:52 am

Hey het is alweer even geleden dat ik nog gespeeld heb en kheb de volgende vragen:

1) bij een Wrath of god heb ik een deathgreeter
Krijg ik nog leven bij van alle anderen beesten die ook tegelijkertijd sterven?

2) ik heb met Progenitor mimic als een kopie van mijn Woodfall primus laten binnenkomen, daarna heb ik volgende beurt ook een token gekregen
daarna speelt mijn tegenstander een Wrath of god.
ze hebben alle 3 persist, komen ze dan ook alle 3 terug met een -1/-1 counter? (normaal gezien stoppen tokens met te bestaan als ze in een graveyard komen toch?)
heeft mijn progenitor mimic nog steeds dat ik een kopie token krijg in het begin van iedere upkeep?

3) Ik heb een fleshbag marauder en een Soldevi adnate liggen, ieder met een gift of immortality eraan. komen ze nog terug op de battlefield na een planar cleansing?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

piAvatar gebruiker
Archmage
 
Berichten: 9179
Geregistreerd: ma apr 01, 2002 11:00 am
Woonplaats: Amsterdam

Re: algemene sterfteregels vragen

Berichtdoor pi » wo maart 30, 2016 11:02 am

Vraag me niet naar de specifieke regels die dit zeggen, maar volgens mij werkt het als volgt:

1) ja, de trigger gaat nog voor elk creature dat dood gaat op de stack.

2) de tokens verdwijnen zodra ze de battlefield zone verlaten, deze zullen niet terug komen. Ik twijfel over de Mimic, sowieso weet die niet meer dat hij een Primus was, maar je kan wel een nieuw creature kiezen om te kopieren. De vraag is of de originele Primus al in het spel is om te kunnen kopieren. Volgens mij is het zo dat je een creature in het spel moet hebben om te kunnen kopieren, dit is de Primus nog niet en vermoedelijk zullen er vanwege de Wrath ook geen anderen zijn. Ik denk daarom dat de Mimic als -1/-1 binnen komt en meteen dood gaat.

3) ja, wel zul je een creature moeten saccen wanneer de Marauder terug komt, dus waarschijnlijk zal een van hun niet zo heel lang in het spel blijven.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.

PieterS
Advanced
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr aug 16, 2013 5:29 pm
Woonplaats: Maasmechelen

Re: algemene sterfteregels vragen

Berichtdoor PieterS » wo maart 30, 2016 11:11 am

Bedankt voor de info :).
Bij 3)
Heb wat reassembling skeleton 's in dat deck, moest ik nog 2 mana hebben dan kan ik die nog op tijd in play krijgen toch?
en dan heb k nog steeds een fleshbag met gift of immortallity op het einde van de beurt.

spijtig van de tokens in 2)

piAvatar gebruiker
Archmage
 
Berichten: 9179
Geregistreerd: ma apr 01, 2002 11:00 am
Woonplaats: Amsterdam

Re: algemene sterfteregels vragen

Berichtdoor pi » wo maart 30, 2016 11:52 am

Je stopt de Marauder trigger op de stack, hier kun je op reageren. Bijvoorbeeld kun je dan de Skeleton terug brengen. Hierna resolve je de trigger en op dat moment kies je het creature dat je wilt sacrificen.

Tokens zijn helaas wat kwetsbaar ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.


Keer terug naar Spel Uitleg

Moderator: Admins & Moderators

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron