sealed deck

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

sealed deck

Bericht door David »

Hoi,

Zondag doe ik voor het eerste sinds tijden mee aan een sealed deck toernooi en ik vroeg me af of jullie nog tips hebben. Zijn er voor het maken van een goed deck grote verschillen met booster draft? Welke? En zijn er nog speciale eigenschappen van het Kamigawa block waar ik goed op moet letten? En is het net zo belangrijk als bij draften om de expansions goed te kennen of valt dat wel mee omdat je toch geen invloed hebt op de kaarten die je krijgt?

Alle hulp is welkom. De belangrijkste regel ken ik iig al: "Have fun!".

David
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De regels voor samenstellen van het deck zijn nagenoeg hetzelfde (grofweg 17 land 15-16 beesten gem. cost 3 let op de curve).

Het is enigszins belangrijk de expansion te kennen vanwege de mogelijke trucjes. Het thema van Saviors is "aantal kaarten op handen". Zelf had ik wel de indruk dat het bij deze set niet zo heel belangrijk is. Maar als algemene regel, groen heeft pomp-effecten, zwart molt beesten, rood heeft direct damage, blauw heeft bounce en counter, wit voorkomt damage en molt aanvallende beesten (dan heb ik het met name over de instants).

Laat je niet verleiden om Groen-Wit te spelen en probeer altijd wat removal te spelen.

Bommen zijn goed, maar werk jezelf niet in de nesten door te proberen al je bommen in te bouwen.

En tenslotte: evasion is erg belangrijk en flying is met name in blauw en wit in behoorlijke hoeveelheden aanwezig (en speelbaar).

Veel succes!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

kan me vergissen maar er is weinig "mol dat beest" removal in zwart in deze reeks? eerder -x/-x geven, is dat nieuwe trend?
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Dragonheart schreef:Laat je niet verleiden om Groen-Wit te spelen en probeer altijd wat removal te spelen.
Wat zou mij daartoe moeten verleiden en waarom is het niet goed?

(Ik speelde trouwens mijn eerste draft wit-groen en in latere drafts vooral zwart-rood.)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wit-groen kan niet echt creatures slopen is volgens mij de algehele mening. Als je niks van je tegenstander kan slopen moet je het enkelt winnen op snelheid tegen iemand die jou wel kan tegenwerken en vaak de optie zal hebben om de beste van jou dingen te slopen.

Ik moet bekennen ook een keer wit-groen met sealed deck gespeeld te hebben, maar inderdaad liep dit deck niet bijzonder lekker. Overigens was ik toen vergeten mijn "bom" graceful antilope in het deck te doen*.

mazzel

pi

* dit was met judgement, de antilope was zelfs best wel goed geweest omdat erg veel mensen met wit speelden, maar dit realiseerde ik me pas veel te laat.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik speelde rood-wit. De eerste 3 potjes won ik, maar daarna speelde ik gelijk en verloor ik 2 keer. Daarmee werd ik 6de van de 20.

Ik had niet echt bommen maar ik was wel blij met Kusari-Gama, Hail of Arrows, Ghost-Lit Raider en Charge Across the Araba. Van zwart had ik wel Choice of Damnations maar verder niets. Anderen zeiden dat ik die had moeten splashen maar toen had ik mijn deck al gemaakt. En om nou een extra kleur toe te voegen voor 1 kaart.

Een link naar de genoemde kaarten.
Plaats reactie