Ravnica duals

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ravnica duals

Bericht door pi »

Oy,

in Ravinaca worden nieuwe dubbellandjes gedrukt. Zoals deze:

Afbeelding

De meningen verschillen over deze landjes. Voor type 2 zijn ze waarschijnlijk niet heel veel beter dan pijnlandjes terwijl het in extended ook maar de vraag is of je nou werkelijk je fetchlandje wil gebruiken om zo'n landje op te zoeken.

Persoonlijk denk ik dat ze wel heel populair gaan zijn, alleen al omdat ze zoveel weg hebben van de oude duals. Maar ik denk voornamelijk toch omdat ze echt best wel goed zijn. Een probleem in een formaat als type 1 of type 1.5 is dat je makkelijk een kleur kunt splashen, maar dat een manabase die goed 2 kleuren ondersteund een stuk lastiger is. Ik denk dat deze landjes best wat nieuwe decks mogelijk kunnen maken op deze manier. In de nieuwere formaten verwacht ik wat minder impact, maar toch denk ik dat ze niet zelden gespeeld gaan worden. Ik verwacht dat de kaarten ook zeker in block zeer veel gespeeld zullen worden.

Als ik moet schatten denk ik dat deze landjes 7 a 9 eurotjes gaan doen en deze waarde leuk vast gaan houden.

Heeft iemand een andere mening, of heb ik misschien iets gemist?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Ik heb een tijdje niet meer naar Magic gekeken en heb heel die Ravinca spoilers enzo dus niet gevolgd. Maar dit soort landjes zijn volgens mij ook best goed en hoe dan ook geweldig stoer. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Die nieuwe landjes zijn opzich wel oke, ik heb liever 2 schade 1x dan 1 schade heel veel keer...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zo dacht ik er ook over, aan de andere kant, wat heb je liever, dit of een fetchland? (Om de vergelijking een beetje eerlijker te maken kun je uit gaan van extended of zo). Ik vind die keuze wel een stukje lastiger eigenlijk.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

pi schreef:Oy,

zo dacht ik er ook over, aan de andere kant, wat heb je liever, dit of een fetchland? (Om de vergelijking een beetje eerlijker te maken kun je uit gaan van extended of zo). Ik vind die keuze wel een stukje lastiger eigenlijk.

mazzel

pi
Dat ligt geheel aan het format, fetchland is nu dus extented en T1. In T1 zijn ze natuurlijk veel beter om dual landjes op te zoeken, dus in T1 is pijnland en nu dit vrijwel niet speelbaar omdat fetchland gewoon veel beter is. In extented is pijnland misschien wel beter dan fetchland, en die nieuwe landjes ook.. Denk ik.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Voor extended lijkt me dat Fetchland beter is. Als je de nieuwe landen wil gebruiken dan gebruik je waarschijnlijk toch ook Fetchland.

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik denk dat deze landen uiteindelijk alleen gespeeld gaan worden in decks die eigenlijk te veel kleuren spelen (zoals het oude Cepha Life dat daarom ook uttercrap zoals Tarnished Citadel speelde).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het grappige is dat ik ze in type 1 juist zou verwachten in decks die maar 2 kleuren spelen :D.

Voor formaten met minder keuze zou ik ook verwachten dat ze juist in decks belanden die veel kleurtjes willen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik zeg: The next best thing.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat het toch afhankelijk is van het deck en het formaat of ik dat met je eens ben. Stel je hebt een deck met 2 kleuren, niet kost meer dan 1 mana van een kleur, 1 soort landjes in hand en je mag kiezen tussen een van deze en een fetch (met genoeg basics). Nou is dit een extreem voorbeeld, maar er zijn meer manieren waarop fetches beter zijn. Ze helpen je om wasteland heen komen, ze kunnen eventueel voor alle 5 de kleuren mana zorgen als je de juiste duals in je deck hebt en dunnen je deck uit.

Ik dnek dat ze het wel van praktisch alle andere (niet dual) multicolored landjes winnen. Tenzij je het over heel specifieke decks gaat hebben, zoals forbidden orchard in oath.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Dragonheart schreef:Voor extended lijkt me dat Fetchland beter is. Als je de nieuwe landen wil gebruiken dan gebruik je waarschijnlijk toch ook Fetchland.

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik denk dat deze landen uiteindelijk alleen gespeeld gaan worden in decks die eigenlijk te veel kleuren spelen (zoals het oude Cepha Life dat daarom ook uttercrap zoals Tarnished Citadel speelde).
Ik denk juist van niet, in Extented kan je juist alleen normaal land zoeken, in T1 kan je dualland zoeken. Maar iets anders is ook dat in extented het kaartvoordeel misschien belangrijker is, de filterende functie van fetch is misschien wel beter in extented dan in T1...
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De nieuwe "dubbellanden" zijn in mijn ogen alleen goed in extended wanneer ze gecombineerd worden met Fetchland. Ik denk dat er echter decks zijn die geen 3 leven willen betalen voor een specifieke mana. Daarom zullen er meer decks zijn die fetchlanden spelen dan de nieuwe landen. Maar dit is natuurlijk giswerk ;)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Oy,

ik denk dat het toch afhankelijk is van het deck en het formaat of ik dat met je eens ben. Stel je hebt een deck met 2 kleuren, niet kost meer dan 1 mana van een kleur, 1 soort landjes in hand en je mag kiezen tussen een van deze en een fetch (met genoeg basics). Nou is dit een extreem voorbeeld, maar er zijn meer manieren waarop fetches beter zijn.
.
.
.
Fetchlandjes zijn zeker goed en soms beter. Maar in dit voorbeeld (als ik het begrijp) juist niet. Als je maar 1 land hebt en je speelt 2 kleuren dan wil je met dat ene landje juist beide kleuren kunnen maken... Met een fetchlandje moet je 1 van beide kleuren kiezen. Tenzij je een dubbellandje zoekt maar dat telt natuurlijk niet in deze vergelijking.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik bedoelde juist dat je alleen landjes van 1 kleur op handen hebt (1, 2, 5, whatever) en een fetchland. Het was een voorbeeld van wanneer je de tweede kleur eigenlijk gewoon niet nodig hebt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Aha ok, nouja. Fetchland is ook heel goed ja. Maar extra goed als je er alle kleuren land mee kunt zoeken :). Het zal dan idd meestal wel 3 levens kosten maar als je wilt kun je hem ook tapped in play brengen he.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Maar wat heb je liever :
A. een leven kwijt en een landje naar keuze met fetch en een landkaart gefilterd uit je deck...
B. een leven voor elke mana kwijt maar wel altijd de beschikking tot 2 kleuren mana...
C. een keer 2 leven kwijt en de beschikking over 2 kleuren mana...

Beslis dit voor elk type ongeacht of het mag (dus fetchland in T2 ofzo)

T2 : dunno
Ext : B/C
T1 : A
Plaats reactie