Ravnica duals

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

When in Rome...
('t zou makkelijker voor me zijn als ik gewoon een linkje zou plaatsen naar mijn deck op nedermagic, maar laat ik hier toch maar posten. Als iemand me effe wil uitleggen hoe ik hier kaarten moet linken, voer ik dat ook effe in. eriklouman@hotmail.com)

Het enige voorbeeld wat ik momenteel kan bedenken van optimaal gebruik van dimir aqueduct is de combinatie met de "gratis" urza spells cloud of faeries en frantic search; de combinatie levert zowaar mana op.-mana die ik in mijn "nasty cof" deck erg goed kan besteden aan equippen en spelen van extra kaarten (9 carddraw kaarten)

land untappen:
4 cloud of faeries
3 frantic search
landjes die je wil untappen:
4 dimir aqueduct
3 lotus vale


discard:
4 hypnotic specter
3 doomsday specter
4 recoil
3 duress
"golden gaters:"
3 doomsday specter
2 cavern harpy
come into play creatures:
4 cloud of faeries
2 man-o'-war
1 ravenous rats
permanents van je oppo bouncen:
2 man-o'-war
4 recoil
2 sigil of sleep

carddraw:
4 shadowmage infiltrator
2 sword of fire and ice

3 frantic search

equipment:
2 sword of fire and ice
3 umezawa's jitte

overige mana sources:
2 mox diamond
4 underground sea
4 wasteland
4 underground river
2 darkwater catacombs
2 reflecting pool
1 island
1 mikokoro, center of the sea

PS ga me er svp niet op wijzen dat frantic search banned is in legacy, daar heb ik #$!% aan :P
Wat mij betreft mogen ze best eens kaartencombinaties bannen ipv kaarten op zich. Alsof ik met dit deck een toernooi zou winnen ! Het deck loopt vrij goed, maar is net niet snel genoeg en een aqueduct of lotus vale verliezen aan land destruction is wss fataal...
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kun je ajb een deck beperken tot 1 post (zie ook topic bij combo paleis)? Linken er naar is netter.

Een kaart linken gaat als volgt: KAART[/card.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

hoe link je naar een bepaalde post? of bedoel je dat ik naar de topic zou moeten verwijzen?
dank voor de info :wink:

btw Wat mij betreft mogen die Ravnica blok common dubbellandjes best monocolored opnieuw uitgebracht worden
craprotation
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

monocolored opnieuw uitgebracht?

Dat ze maar 1 kleur geven? Dan zijn ze imho hardstikke slecht...
Of bedoel je dat ze nog steeds 2 mana geven, maar dan van 1 kleur?

Maar iig.. als ze ze opnieuw uitbrengen, dan zijn ze hetzelfde.. als ze ze wijzigen, zijn het nieuwe landjes...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je kan zowel naar een post als naar een topic verwijzen. Daavoor moet je het post-nummer of topic-nummer achterhalen. De post hierboven is bv nummer 19667.

Ik denk dat hij idd zelfde landjes die dan 2 mana van dezelfde kleur leveren bedoelt. Ik denk dat de landjes op de huidige manier intressanter zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

@The Quizmaster:
Okey effe omschrijving van wat ik bedoel:
(voor dit voorbeeld gebruik ik de blauwe versie)

<CARDNAME>
when <cardname> comes into play, return a land you control to owner's hand.
TAP: add UU to your mana pool
<CARDNAME>comes into play tapped

Als hij slechts één blauwe EN NUL KLEURLOZE mana zou produceren zou het gewoon een island met een hoop drawbacks zijn :P

Dit type landje zou niet slechter zijn dan de Ravnica blok common dubbellandjes. Als je een monocolored deck speelt heb je nou eenmaal niks aan een tweede mana van een andere kleur.
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

juist voor het fixen van je kleurtjes zou ik de karoos intressanter vinden. Jouw versie is een niet heel erg geinspireerde tweak naar mijn mening. Ik denk dat als wizards zoiets gaat drukken dat het dan over echt heel veel jaar zou zijn, wanneer ravinica block alleen voor extreme oldschool spelers nog iets is wat ze kennen.

In een mono-colored deck is de extra kleur vaak irrelevant, maar aan de andere kant, wanneer speel je een karoo in een mono-colored deck en maakt het uit dat ie niet 2x dezelfde mana levert? In je mono-colored deck speel je waarschijnlijk voornamelijk basics, met de karoo er bij heb je dus waarschijnlijk 2 mana van je basiskleur als je wil (het gebouncde landjes levert ook die kleur) Hiernaast heb je minimaal 3 mana totaal. Kaarten hebben vrij weinig meer dan 2 specifieke mana nodig. Goeie kaarten al helemaal weinig. De enige kaarten die hier een uitzondering op zijn zijn kaarten die veel mana kosten. Denk je niet dat je zowiezo iets fout doet wanneer je, als je veel mana hebt, in een mono-colored deck, dat je niet genoeg gekleurde mana hebt?

Natuurlijk zijn er uitzonderingen te verzinnen, maar echt erg weinig.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Ik ben de laatste tijd een deck met Jokulmorder aan het ontwerpen. Die wil ik combineren met Crucible of worlds.
Spells als compulsive research, frantic search en Vexing Sphinx om je lands in je graf te krijgen en verder een berg counterspells.
Lands: 1 strip mine, (1-4) wastelands, (1- 4) Lonely Sandbar, (0-4) mishra's factory, (1-2) academy ruins voor de CoW. Deze gaan allemaal ten koste van islands.
Verder moet ik hieruit kiezen: 3 Lotus Vale, 3 Coral Atoll of 3 Azorius Chancery.
Als ik voor één van de laatste twee zou kiezen zou ik het risico lopen om tot in beurt drie maar één blauwe mana te hebben. Een combinatie van één landje uit het eerste rijtje en ééntje uit het tweede rijtje is een zeer onfortuinlijke manier om een potje te beginnen. Dan heb je namelijk maar één blauwe mana en da's niet genoeg voor hardcounters als dissipates en counterspells. Die zijn redelijk noodzakelijk om een Jokulmorder te beschermen. Ik zou dus zeker iets fout doen als ik niet voor de Lotus Vale zou kiezen.
Als ik voor de chancery zou kiezen, zou ik de hardcounters door softcounters moeten vervangen of de strip mine, wastelands en mishra's factories achterwege moeten.


Het type landje wat ik voorstel zou in monocolored goed te combineren zijn met elk landje dat geen gekleurde mana levert met special ability, zoals Kor Haven, Yavimaya Hollow, Mishra's Factories, Urzatron etc etc.

Dan weet u bij deze mijn inspiratie, Heer Pi :)


Ik vind het gewoon fijn als een goed concept zo volledig mogelijk word uitgewerkt. Zo kan ik het ook niet uitstaan dat er nog geen enemy colored fetchlandjes zijn, dat het creature type chimera uit de visions niet verder ontwikkeld is etc.
Designwise kan ik me best voorstellen dat ze het niet doen, maar toch vind ik het jammer.
Als ze dan eens een keertje grondig zijn maken ze iets ongeïnspireerds als slivers.
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je in dat deck voor hard counters kiest die UU nodig hebben, of je nou de karoos speelt of jouw variant, dan denk ik toch dat je niet goed bezig bent. Je hebt zowiezo dan een veel te grote kans dat je je UU niet snel genoeg hebt.

Ik kan me zowiezo wel voorstellen dat er decks zijn die beter werken met jouw variant, ik denk alleen dat het de meeste decks weinig uit zal maken.

Ik denk dat het juist leuks is om nieuwe concepten te zien, goed of niet, omdat ik variatie leuker vind dan steeds hetzelfde. Ik denk dat de onslaught fetches voor een groot deel hetzelfde doen als enemy colored varianten omdat ze (shock-)duals kunnen fetchen. Om die reden vind ik enemy colored varianten dan ook niet echt veel toevoegen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie