<spoiler>Volledige Ravnica spoiler bekend!!!

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

<spoiler>Volledige Ravnica spoiler bekend!!!

Bericht door pi »

Oy,

WAARSCHUWING: in dit topic vind je informatie over de nieuwe set die nog niet uit is, als je nog verrast wil worden door wat je uit boosters haalt wil je niet verder lezen!

MTG Salvation heef nu een complete spoiler voor de set bekend:
MTG Salvation's Ravnica spoiler

Ik vind vooral de Festival of the Guildpact wel wat hebben. lekker simpele kaart die zijn kleur iets biedt dat voorheen eigenlijk alleen in een andere kleur te vinden was (misschien mis ik een of andere obscure kaart). Ik ben zeer te spreken over de algehele kwaliteit van de set. Natuurlijk zijn er wat mindere commons, uncommons en rares, maar het niveau ligt volgens mij hoger dan het in tijden is geweest.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Bedoel je deze?

Festival of the Guildpact XW
Instant
Prevent the next X damage that would be dealt to you this turn. Draw a card.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: <spoiler>Volledige Ravnica spoiler bekend!!!

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Ik vind vooral de Festival of the Guildpact wel wat hebben. lekker simpele kaart die zijn kleur iets biedt dat voorheen eigenlijk alleen in een andere kleur te vinden was (misschien mis ik een of andere obscure kaart). Ik ben zeer te spreken over de algehele kwaliteit van de set. Natuurlijk zijn er wat mindere commons, uncommons en rares, maar het niveau ligt volgens mij hoger dan het in tijden is geweest.
Wat het niveau betreft, hoop ik dat je alleen Champions bedoelt. Mirrodin is in mijn ogen nauwelijks van gebrek aan kwaliteit te betichten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou mirrodin inderdaad niet laag schatten, maar ben wel duidelijk enthousiaster over deze set dan over mirrodin toendertijd.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het leek me dat mensen die geen spoiler willen zien niet in deze thread zouden kijken maar ok.

Prevent X damage is toch juist een witte ability? Bij welke kleur zou jij dat verwachten dan? Of bedoel je de cantrip?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wat is de preview van vandaag (Watchwolf) gaar zeg. Alleen maar creature inflatie. Niets interessants, het zorgt er alleen voor dat alle andere creauters slechter worden. En nog uncommon ook, bah.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Een kaart pakken voor 1 witte mana is nieuw. Eventueel damage kunnen preventen is een leuke bijkomstigheid denk ik.

Het was me inderdaad nog niet opgevallen de tekst te moeten selecteren :D.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Een kaart pakken voor 1 witte mana is nieuw. Eventueel damage kunnen preventen is een leuke bijkomstigheid denk ik.
Zo had ik hem inderdaad nog niet bekeken. Als je hem voor X=0 speelt is het inderdaad net een blauwe kaart. Toch waren er wel al witte kaarten die zo iets doen:

Bandage
{W}
Instant
Prevent the next 1 damage that would be dealt to target creature or player this turn.
Draw a card.

Secluded Steppe
Land
~this~ comes into play tapped.
{T}: Add {W} to your mana pool.
Cycling {W} ({W}, Discard this card: Draw a card.)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:Wat is de preview van vandaag (Watchwolf) gaar zeg. Alleen maar creature inflatie. Niets interessants, het zorgt er alleen voor dat alle andere creauters slechter worden. En nog uncommon ook, bah.
Dit is de preview:
http://www.wizards.com/magic/images/mtg ... l3782o.jpg

Hoewel geen bijzonder intressante kaart, ik zie er ook niet echt de nadelen van. Je moet 2 kleuren redelijk fanatiek spelen om 'm een beetje behoorlijk in beurt 2 neer te leggen. Natuurlijk is ie beter dan je standaard grizzly bears, maar is ie nou per se zo goed dat alle andere creatures er slechter door worden? Ik denk dat je dan toch wel een beetje de impact van deze kaart overschat.

mazzel

pi

p.s. bandage was ik inderdaad vergeten, maar het is iig niet iets van de laatste tijd. Ik vind de Steppe niet echt meetellen aangezien het geen witte kaart is.
p.p.s. Eigenlijk heb je wel gelijk dat mensen die geen spoilers willen gewoon niet in een topic als deze zullen kijken, ik haal de spoiler dingetjes weg.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Een aantal interessante kaarten die ik tegen kwam (vooral commons):

Leave No Trace 1W
Instant Common
Radiance - Destroy target enchantment and each other enchantment that shares a color with it.

Veteran Armorer 1W
Creature - Human Soldier Common
Other creatures you control get +0/+1.
2/2

Compulsive Research 2U
Sorcery Common
Target player draws three cards. Then that player discards two cards unless he or she discards a land card.

Recollect 2G
Sorcery Uncommon
Return target card from your graveyard to your hand.

Boros Recruit R/W
Creature - Goblin Soldier Common
(R/W can be paid with either W or R)
First strike
1/1

Lurking Informant 1U/B
Creature - Human Rogue Common
(U/B can be paid with either U or B.)
2, Tap: Look at the top card of target player's library. You may put that card into that player's graveyard.
1/2

Spectral Searchlight 3
Artifact Uncommon
Tap: Choose a player. That player adds one mana of any color he or she chooses to his or her mana pool.


De laatste herkende ik als een inzending voor You Make the Card 2 (mechanic J). Hij werd echter verslagen door Crucible of Worlds.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ook de Officiele Spoiler is nu uit.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie