Eerste kaart/mechanic Time Spiral bekent

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Eerste kaart/mechanic Time Spiral bekent

Bericht door The Quizmaster »

Een van de mechanics van Time Spiral wordt dus suspend. Kaarten die vertraagd het spel in kunnen komen.

Hangt er natuurlijk vanaf wat voor kaarten er meer mee komen, maar aan de hand van het voorbeeld, wordt ik er niet echt warm van. Als het een niet-essentiële kaart is, dan is een beurt of 2 à 3 vertraging nog te overzien, als je hem daarvoor spotgoedkoop kan spelen. Maar de meeste kaarten wil je nu spelen...

Tenzij ze er een leuke twist aan weten te geven, goede synergieën met de rest van de serie, dan kan het nog wel iets worden, maar tot nu toe heb ik het idee dat het nu al een geflopte mechanic is..

Iemand een ander idee er over?


Afbeelding
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

tja.. gratis kaarten zijn atlijd leuk.. en in je 4e beurd 3 gratis mana erbij hebben is ook wel leuk, maar ze zullen wel geen onwijs goeie kaarten maken met suspend erop denk ik.. het zou onwijs goed kunnen zijn, als ze bvb een onwijs sterk creature maken wat je bijna gratis kan spelen, met een paar beurten vertraging, een vertraging dat hij in het spel komt ipv een hoge mana cost, tja.. ik kan er opzich wel mee leven, maar denk niet dat ze er iets leuks van hebben gemaakt.. het maakt je deck niet echt sneller, maar ik kan me voorstellen dat een mooi (gratis) beesje in je 4e beurt ofzo wel speelbaar is :)

is dit voorbeeld een kaart die echt gemaakt gaat worden? want dit lijkt me nog best wel een speelbare kaart.. alhoewel mana acceleration natuurlijk vooral in de eerste paar beurten goed is

zouden ze ook een counterspell met suspend erop? :P

nog een bekende kaart? http://www.magicdeckvortex.com/cardpics ... averns.jpg

verder staan hier: http://www.mtgsalvation.com/spoiler/time-spiral/ ook nog wat kaarten, maar die kaarten zijn niet alijd juist geloof ik.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik denk dat deze wel gespeeld gaat worden.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind het apart dat je counters bij houdt op een kaart die removed is from the game...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Is wel apart maar het bestond al wel: Ertai's Meddling
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

daar zat ik ook al een beetje aan te denken, ik wist niet dat ie errata had gehad om de kaart ook daadwerkelijk te removen from the game (originele wording deed dat niet).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kemmler
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 3:39 pm
Locatie: Rozenburg

Bericht door Kemmler »

Die Lotus Bloom is voor zo ver ik weet ook de enigste non-land kaart waar geen mana symbool op staat. Verder vond ik dat Kobold landje in de link van /-/ rne wel leuk.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sorry:

Afbeelding

Hoe bedoel je kobold landje eigenlijk?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kemmler
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 3:39 pm
Locatie: Rozenburg

Kher keep

Bericht door Kemmler »

Bah dat Kamigawa block ook, nouja ik kende die kaart niet.

Dit landje bedoel ik: Kher keep


Legendary Land
(tap): Add 1 to your mana pool.
(tap),1R: Put a 0/1 red Kobold creature token named Kobolds of Kher Keep into play.


Doet me denken aan dat land van Ice age waar je soldier tokens in het spel kan zetten.

Ik denk dat je er naast chump blocken ook wel wat andere dingen mee kan doen als je de juiste combo vind. Misschien iets voor Phyrexian soulgorger, maar dan moet je al wel een aantal tokens hebben liggen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vreemd dat ze dat zouden maken:

Afbeelding

Iets dat tokens maakt van kaarten die al bestaan? :twisted:

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

tja, na alles wat ik over time spiral heb gelezen lijkt het mij een toffe set te worden, akroma komt terug,

gave mechanics
Mechanics: Storm (C), Morph (C), Flashback (C), Buyback (IT)
Split Second - As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities
Suspend [number] - [cost] (Rather than play this card from your hand, you may pay [cost]and remove it from the game with [number] time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When you remove the last, play it without paying its mana cost)

(zeker gaaf dat buyback, storm en flashback terugkomen!) een counter spel met split second is natuurlijk geweldig, en een mass removal kaart met split second zou ook leuk zijn. ik denk dat deze set opzich heel leuk kan wordn, maar we zullen het vanzelf zien.

en het eerste creature met suspend is bekent! en ik wil er wel een playsetje van denk ik

Errant Ephemeron 6u
Creature - Illusion Time Spiral Common
Flying
Suspend 4-1{U} (Rather than play this card from your hand, you may pay 1{U} and remove it from the game with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When you remove the last, play it without paying its mana cost. It has haste.)
Illus. Luca Zontini
4/4
#60/301

en dit is ook echt wel een toffe kaart:

Grapeshot 1r
Sorcery Time Spiral Common
Grapeshot deals 1 damage to target creature or player.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Mages often seek to emulate the powerful relics lost to time and apocalypse.
Illus. Pete Venters
#160/301

eigenlijk vind ik van de kaarten die bekent zijn eigenlijk allen Strangling Soot en Coral Trickster echt #$!% alle anderen zijn denk ik wel bruikbaar.
Kemmler
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 3:39 pm
Locatie: Rozenburg

Bericht door Kemmler »

Ja dat is zeker vreemd Pi, nou ach je kan tenminste wel die kaarten als tokens gebruiken. Of zijn ze duur om te kopen? Ze komen toch uit Legends?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik zie wel een mana symbool op Evermind. Ook op Lotus Bloom trouwens ;).
En het lijkt me wel vreemd als al die oude mechanics terugkomen. Is dat al bevestigd door wizards?
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ik weet de bron niet, maar heb het wel op verschilende plaatsten gelezen, en staat nergens bij dat het niet zeker is of het zo is.. en ik heb ook geen kaarten gezien met buyback ofzo, dus het is ook niet zo dat ze het van de al bekende kaarten gehaald hebben. ik weetniet of het bevesigt is door wizards, maar overal word het wel als waar aangenomen, worden de mechanics niet al vrij vroeg bekent gemaakt ofzo?
en der is al wel een kaart met storm, en eentje met flashback bekent..
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ok: dit vond ik in iedergeval wel op wizards:

Goal #2 – Embrace the Tools of the Past

One of the great challenges of designing Magic is its insatiable appetite for innovation. Magic is a game that keeps evolving. This means that the design team is constantly kept on their toes, as the tricks that worked last year can't be relied upon for next year. It's quite scary when you stop and think about it. So what's a Magic designer to do? The answer is to think inside the box.


Kindle

When most people think of design resources, their attention goes to the unknown. They imagine the great veins of untapped design potential. But what the majority of people gloss over is the most important resource of all – the past. Magic has had top designers innovating for thirteen years. Along the way, we've come up with quite a number of awesome ideas. And you know what? We still have those ideas - and they're still awesome.

Once we've created a mechanic or a card or a theme or even a block model, we've made a resource. One that can be used again later in Magic's life. But when you stop and think how much we've made use of that resource, it's pretty pitiful. Care to guess how many keyword mechanics we've brought back in a later set (not counting sets later in the same block, and not counting mechanics that went on to just become game staples such as equipment)? Two – cumulative upkeep and cycling. We've also brought back “pitch” cards numerous times and slivers once. We've expanded single cards, such as Kindle and Lobotomy, into mechanics. We've repeated a few cycles. But all in all, we've not made great use of the resources of days gone by.

This goal is to try and change that, starting, of course, with Time Spiral block. I think you'll like what we've done.

bron: http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/daily/mr242

heb (nog) niks meer gevonden
Plaats reactie