Eerste kaart/mechanic Time Spiral bekent

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ik heb niks meer kunnen vinden op wizards.

dit stond in het nieuwsbericht van NM:

Nu het spannende stuk: tot nu toe zijn de volgende ability's al op Time Spiral kaarten opgedoken of bevestigd dat ze dat zullen doen.

Mechanics: Storm, Morph, Flashback en Buyback
Split Second - As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities
Suspend [number] - [cost] (Rather than play this card from your hand, you may pay [cost]and remove it from the game with [number] time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When you remove the last, play it without paying its mana cost)

en verdere intresante geruchten die daar ook bijstonden:

1. 301 of 422? Diverse officiele instanties (WotC Australië en Taiwan) hebben vermeld dat Time Spiral 422 zal kennen. Laterna zeiden ze dat ze een foutje hadden gemaakt en de 121 commons er nog eens bij opgeteld te hebben. Jaja...
2. Paarse expansion symbols. Je leest het goed,
...bit of information I've come across is that there is a 4th expansion symbol design, apart from the regular 3 of common, uncommon and rare, that's colored purple. I don't exactly know what to make of that though...
Deze zelfde bron heeft later gezegd dat er 121 'bonus' kaarten in Time Spiral zullen zitten.
3. Reprints, zie die bonuskaarten. De wizardssite geeft bij de precon-decklijsten alleen deze regel: *=from a previous set... als dát geen hint is.
4. Akroma is back! De afgelopen ''You Decide'' is gewonnen door akroma. Wizards hintte toen al naar een 'big surprise' in oktober... en nu zijn er eenaantal akroma plaatjes op posters en preview dingen te zijn geweest

bron: http://www.nedermagic.nl/nieuwsitem.asp?nws_id=674
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

puntje 3 is iig niet gek als ze de site een beetje slim hebben gebouwd, want dan zorg je dat dingen die voor alle pagina's gelden maar 1x in je database zitten. In dit geval dus die uitleg.

Ik weet nog niet wat van de rest te maken, maar ik zou nog wel een beetje afwachten voor ik dit alles geloof.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Hereticus
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 10:45 pm

Bericht door Hereticus »

Van sommige van die kaarten geloof ik echt geen ruk, allerlei oude plekken en namen komen erin voor, dat doet Wizards niet. Ze zouden ook nooit én Storm én Morph én Flashback terugbrengen. Bovendien zijn er wel héél duidelijke knikjes naar Kobolds of Kher Keep en Chronatog. Ik geloof het niet. Dat Suspend klopt wel, stond op de site.
Ketterse godhaat!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Toch wel interessant allemaal...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat ze oude abilities terug brengen is denk ik niet gek en dat ze de eerste set na de aankondiging dat ze het wat meer willen doen het ene beetje fanatiek doen lijkt me ook niet gek. Je zou misschien zelfs wat guild abilities kunnen verwachten in time spiral.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik geloof er niks van dat ze al die mechanics terug brengen. Flashback zou op dit moment zo ongeveer het slechtste idee zijn dat ik kan bedenken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

mja, uit flashback is denk ik niet gehaald wat eruit gekomen had kunnen zijn, en flashback is toch wel een zeer bruikbara abbility, zijn best een paar bruikbare kaarten van gemaakt

waarom flashback een ontzetend slecht idee?

en hoe denken julie erover, zou arkoma geherdrukt worden?
Kemmler
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 3:39 pm
Locatie: Rozenburg

Bericht door Kemmler »

Zolang Akroma niet terug komt vind ik het best. Flashback vind ik wel een leuke ability. Samen met recover en kaarten zoals Rune snag gaat je graveyard meer meetellen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de mill opties van de dimir guild en de dredge opties van de golgari guild kunnen beide bijdragen aan erg sterke flashback decks. Ik denk dat Dragonheart daarop doelt. Ook zitten flashback en buyback erg in hetzelfde straatje, dus het is waarschijnlijker dat een van de twee terugkomt (ik ben voor buyback en die lijkt me ook waarschijnlijker).

Btw, wat is er zo erg aan akroma? Ze kost toch nog steeds 8 mana? Ja, ze heeft zo'n beetje elke ability waarvan je wilt dat ze ze heeft, maar dan nog, 8 freakin' mana, tegen de tijd dat zij ligt moet je toch ook wel een antwoord hebben?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

tja ik denk dat je daar een punt hebt pi.. ze zullen niet en flashback en buyback teglijk terug brengen (wat zou een kaart met flashback en buyback trouwens geweldig zijn :P)

ik hoop eignelijk dat ze dan flashback terugbrengen, vind ik toch leuk er dan buyback.. buyback maakt de kaart zelf iets duurder en is meestal al duur om terug te halen naar je hand, dus tenzij ze er echt iets nieuws en gaafs mee gaan doen, hoeft buyback van mij niet echt

akroma terug laten komen.. waarom niet.. lijkt mij opzich wel leuk, en mensen die akroma nu hebben moeten ook niet zeuren, hij zal niet dalen omdat er meer van komen ofzo, maar wel stijgen omdat hij nu in t2 gespeeld mag worden.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een van de kaarten in de mtgsalvation spoiler heeft flashback. Zie hier:
http://www.mtgsalvation.com/spoiler/time-spiral/ (strangling soot).

Akroma terug laten komen als precies dezelfde kaart zou ik onlogisch vinden, ze is vrij recent gedrukt en wizards heeft sinds chronicals geen legends herdrukt als ik me niet vergis. Hiernaast was akroma een van de meest kenmerkende kaarten van haar block, wat het in mijn ogen nog minder waarschijnlijk maakt. Ik geef toe dat het niet onmogelijk is dat wizards een kaart zo herdrukt en ze zijn altijd bereid dingen te proberen bij mijn weten, maar toch, ik zou het vreemd vinden. Ik ga nog steeds uit van een "evil twin", zusje uit een parallel universum of een "gevallen" versie van akroma.

Zowiezo, waren phage en akroma niet samen gegaan om karona te vormen volgens het verhaal?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

link naar de orb die maandag pas online zou moeten staan: http://wizards.com/magic/OOI_TimeSpiral.swf

en er is natuurlijk al een bot doorheen gehaald:
http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=49465

intresante dingen:
madness, echo, buyback, flanking, shadow, pendelhaven, tolarian, academy, ancestral, assembly-worker

mandess vind ik een beeeetje jammer het was iets wat goed werkte, en ze hebben zat mechanics gemaakt waarvan ik denk dat ze er meer uit hadden kunnen halen en daar valt madness niet onder zelfde geld denk ik een beetje voro shadow.. alhoewel ik dat niet echt meegemaakt heb, mischien is dat ook wel weer leuk dat ze het terugbrengen

buyback komt dus terug, en flashback niet (kaart van mtg zal dus nep zijn)

en er komt geen akroma in voor!

maar ondanks dit alles.. gaat het wel een onwijs gafe set worden :) eerste sins tijden wat mij betreft. zelfs de nieuwe mechanic Split Second is onwijs gaaf :) en bruikbaar zelfs in T1.. alleen jammer dat ze oude mechanics nodig hebben om een set nog leuk te kunnen maken..
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als ik "flashback" probeer krijg ik 23 hits?

Ik denk persoonlijk dat oude mechanics uitbreiden geen slecht idee is. Waarom zou je elke keer het wiel opnieuw uit proberen te vinden?

Nog andere dingen die intressant kunnen zijn uit de lijst van mtgsalvation:
+1/+1=25 / spike=4 -> spikes?
assembly-worker=4 / factory=1 -> mishra's factory reprint?

Ik vind eigenlijk de discussie over het paarse expansion symbol nog het intressantst.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Oy,

de mill opties van de dimir guild en de dredge opties van de golgari guild kunnen beide bijdragen aan erg sterke flashback decks. Ik denk dat Dragonheart daarop doelt. Ook zitten flashback en buyback erg in hetzelfde straatje, dus het is waarschijnlijker dat een van de twee terugkomt (ik ben voor buyback en die lijkt me ook waarschijnlijker).

Btw, wat is er zo erg aan akroma? Ze kost toch nog steeds 8 mana? Ja, ze heeft zo'n beetje elke ability waarvan je wilt dat ze ze heeft, maar dan nog, 8 freakin' mana, tegen de tijd dat zij ligt moet je toch ook wel een antwoord hebben?

mazzel

pi
dredge + flashback = badabroken
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wie weet hebben ze vooral flashback kaarten in rood, wit en blauw. Maareh, Dragonheart, dat weet jij beter dan ik, zou je nu in type 2 bang zijn van akroma? Nee toch? Ik zie niet echt waarom ze erger zou zijn dan simic sky swallower of zo, maar ik heb al meerdere mensen zich er druk om horen maken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie