time spiral spoiler en "timeshifted" cards

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

time spiral spoiler en "timeshifted" cards

Bericht door a2thej_b »

hoi,

de spoiler van time spiral is uit!!

ook is er en lijst van "timeshifted" crads, dat zijn oude kaarten die terugkomen in de set, met een paars symbooltje, een van deze kaarten is "akroma angel of wrath"!

kijk voor beide spoilers op magicthegathering.com

mzzl
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

links zouden handig zijn.
http://www.wizards.com/default.asp?x=ma ... timespiral voor de gewone lijst.
http://www.wizards.com/default.asp?x=ma ... imeshifted voor de timeshifted lijst.

Psionic blast terug vind ik vooral gek.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Psionic Blast is echt te erg ja.. Helemaal als er op de prerelease een tegenstander 2 in zijn pakket heeft zitten...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ik vind het echt een toffe set geworden, met waarschijnlijk gewoon in elk pakje wel een of meerdere leuke kaarten :)
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

vind het ook een gave set geworden, jammer dat ik niet bij de prerelease kon zijn. heb meteen een heleboel besteld.
er zitten wel een paar vreemde timeshifted kaarten bij, wat moet je nu met een squire?

mzzl
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

volgens wizards zit squire in de top 3 van kaarten waar het meest over gesproken wordt van de set. Dat was hun missie, een crap kaart die volledig overschaduwd wordt door de rest.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

alle time shifted kaarten worden als rare gezien? en je hebt dus ook 2 rares in een pakje?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

eigenlijk zijn ze meer "rare" dan rares, er zitten namelijk 80 rares in de set, 1 per pakje en 121 timeshifted kaarten, 1 per pakje. kans van 1 op 80 tegen 1 op 121 dus. Waar je natuurlijk vooral heel blij om bent als je een squire trekt...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kemmler
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 3:39 pm
Locatie: Rozenburg

Bericht door Kemmler »

Ja ik snap ook niet waarom Wizards ook van die bagger kaarten terug heeft gehaald. Als je van te voren weet dat sommige kaarten nooit gespeeld zullen worden waarom dan 'timeshiften'? Naast de squire heb je ook nog Leviathan, Jasmine Boreal en War Barge

En dan zijn er nog een hoop die je liever niet in je booster wilt hebben. Wizards heeft het uitgelegd op hun site, maar ik vind het een vreemde reden. Net zo vreemd als het feit dat er in elke serie van die craprares zitten, waar die goed voor zijn.....ik weet het niet.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

war barge is een historisch heel intressante kaart, hij zat in een van de eerste combo's, namelijk die van de merfolk assassin + de barge. Dit was genoeg om de assassin te bannen.

Wat wizards met de set probeert te doen is heel erg de sfeer van vroegere tijden terug te halen. Dit doen ze onder andere door voor bepaalde periodes kenmerkende kaarten terug te halen. Ik heb nog gespeeld in een tijd waar elke beginner op zoek was naar leviathans omdat die zo groot en sterk was. Voor mij is die kaart dus echt wel een bron van nostalgie.

De reden voor craprares is vrij simpel, sommige vinden die kaarten een uitdaging en gaan juist om zulke kaarten een deck bouwen. De kaart one with nothing is een recent voorbeeld van een kaart die door vrijwel iedereen als crap wordt gezien, maar deze kaart zal wel in sideboards tijdens het tournooi in honolulu omdat sommige mensen wat verder durfden te kijken dan de algehele opinie.

Overigens, als alle kaarten van 1 rarity even goed waren dan zou dit echt een saai spelletje worden. Dan worden alle limited formaten heel erg saai, want als je een rare ziet dan pak je die en anders een uncommon...

Wil je trouwens echt zeggen dat je liever een random common zou zien in je booster dan een random timeshifted kaart? Dan bied ik je nu aan om al je timeshifted kaarten met me te ruilen tegen random commons van time spiral, doe ik er zelfs wel wat extra commons bij.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kemmler
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 3:39 pm
Locatie: Rozenburg

Timeshifted kaarten

Bericht door Kemmler »

"Wat wizards met de set probeert te doen is heel erg de sfeer van vroegere tijden terug te halen. Dit doen ze onder andere door voor bepaalde periodes kenmerkende kaarten terug te halen."

--Ja dat hebben ze op hun site uitgelegd, maar ik vind het alsnog een vreemde reden om zulke kaarten terug te halen. Voor magicers die het al lang spelen is het misschien leuke om die kaarten weer eventjes te zien, maar daar zal het wel bij blijven. Voor de rest van de spelers is het denk ik gewoon een onspeelbare kaart.


"De reden voor craprares is vrij simpel, sommige vinden die kaarten een uitdaging en gaan juist om zulke kaarten een deck bouwen. De kaart one with nothing is een recent voorbeeld van een kaart die door vrijwel iedereen als crap wordt gezien, maar deze kaart zal wel in sideboards tijdens het tournooi in honolulu omdat sommige mensen wat verder durfden te kijken dan de algehele opinie."

--Iedereen heeft inderdaad een andere blik op welke kaarten crap zijn en niet. Ik vind gewoon dat een aantal rares in elke serie het niet waard zijn om de enigste rare plek in de booster in te nemen.


"Wil je trouwens echt zeggen dat je liever een random common zou zien in je booster dan een random timeshifted kaart? Dan bied ik je nu aan om al je timeshifted kaarten met me te ruilen tegen random commons van time spiral, doe ik er zelfs wel wat extra commons bij."

--Nee ok daar heb je, als je het zo bekijkt gelijk in. Dan neem ik toch liever maar de Timeshifted kaart in plaats van de common. Het is gewoon zo, dat je hoopt op zo'n duure kaart als je naar die timeshifted kaart toe snelt bij het openen van een booster. Om vervolgens weer teleurgesteld een squire of iets dergelijks te krijgen. Nu hoeft het van mij echt geen powerhouse aan timeshifted kaarten te zijn. Maar ik vind wel dat ze elke paarse kaart minstens van het niveau van een goede common konden maken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb mijn boxen ook open gemaakt en ik geef toe, ik snap iets beter waar Kemmler op doelt. Meer rare dan rare en toch een common krijgen valt ergens toch een tikkeltje tegen. Aan de andere kant, de rares van de normale set zijn ook vrij goed en die kans op 3 rares in een pack is natuurlijk extra stoer (kreeg ik 2x).

Voor de rest, misschien moet je je realiseren dat niet elke kaart voor jou gedrukt is.

Ik zou trouwens mijn aanbod willen verbeteren naar dat ik voor elke time shifted kaart een common van de set naar keuze over heb.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Timeshifted kaarten

Bericht door Dragonheart »

--Iedereen heeft inderdaad een andere blik op welke kaarten crap zijn en niet. Ik vind gewoon dat een aantal rares in elke serie het niet waard zijn om de enigste rare plek in de booster in te nemen.

Als die crappy rares nu common zouden worden en dan bijvoorbeeld de betere commons rare, dan zou iedere draft een nachtmerrie worden. Nee, bedankt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

Nostalgie, het uitgangspunt van de set...
Waarom hebben ze dan in godesnaam slivers laten terugkomen :twisted:
Ik heb écht geen warme gevoelens bij slivers ofzo. Het zijn stuk voor stuk slappe aftreksels van bestaande kaarten waarmee elke beginner of wie dan ook te dom is om een origineel deck te bouwen een draft kan winnen of een beukdeck kan bouwen.
Slivers: wotc's second worst mistake (worst mistake is de "nieuwe" lay-out :evil: )
Wat die lay-out betreft, erg jammer dat ze zich wat dat betreft hebben beperkt tot de timeshifted kaarten. Wat mij betreft hadden ze de hele set best in de ouwe lay-out mogen printen 8) (en dat dan maar meteen zo houden voor de eeuwigheid :lol:
craprotation
Plaats reactie