planar chaos

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nee, er komt wel een land dat zegt dat alle landen ook swamps zijn.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

pi schreef:Oy,

ze zijn niet lukraak abilities in kleuren aan het stoppen he. Zoals Dragonheart al zei, ze hebben bepaalde abilities in andere kleuren geplaatst, maar niet op een manier die veel van het normale "colorwheel" af wijkt. Counters bijvoorbeeld zouden best bij wit passen omdat wit graag iedereen zijn regels op legt.

De kaart memory lapse bijvoorbeeld zou heel goed wit kunnen zijn.

Natuurlijk heeft een set als deze invloed op wat sommige kleuren wel of niet kunnen en er zullen zeker kaarten zijn die invloed hebben op vele formaten. Maar van welke set kun je dat nou niet zeggen?

mazzel

pi
Dat snap ik ook wel (zie mijn reactie).
Maar als ik kijk, vind ik sommige kaarten dus totaal niet bij een kleur passen. Bijvoorbeeld:
Groen krijgt veel haste
Zwart krijgt ook first strike, counters etc
ik ben vooral 'bang'voor dat als je 1 kleur kiest bijv. groen dat je dan precies de zelfde kaart-abilities krijgt dan als je zwart kiest.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom zou haste gek zijn in groen, waarom is rood zo snel en groen niet? En waarom zou first strike gek zijn in zwart? Er zijn zelfs al vrij veel zwarte first strikers! (klik hier voor een lijst)

Zowiezo zijn er voor veel abilities kaarten te vinden die die ability hebben in een kleur waarin je het niet verwacht. Voorbeeldjes:

Afbeelding
Zwart die artifacts sloopt.


Afbeelding
Zwart die countered.


Afbeelding
Zwart die zwarte creatures sloopt.

Alle 3 deze kaarten doen iets wat zwart normaal niet kan.

mazzel

pi

p.s. kosten alle zwarte kaarten die vreemde dingen doen 2 mana? ;)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Wat vind je dan van de zwarte time walk?? Dat vind ik wel bij blauw horen hoor(wel echt typisch zwart dat je levens kan betalen om het te laten stoppen)
En ook al is het terecht, deze veranderingen, dat hadden ze dan eigenlijk in het begin al moeten doen: ik ben er alleen 'bang'voor dat nu veel kleuren hetzelfde doen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

vind je time walk wel bij rood of groen passen dan? (final fortune of seedtime) Of bij artifacts (dus eigenlijk alle kleuren)? (magistrate's scepter)

Ik ben het wel met je eens dat een time walk in zwart meer vreemd is dan sommige andere mogelijkheden, maar niet echt onmogelijk. Met zwarte magie zou je een creature uit het verleden terug kunnen halen (animate dead en vriendjes), waarom zou je met zwarte magie dan niet naar de toekomst kunnen gaan? Demonic tutor doet dat in zekere zin al, een time walk effect doet dat op een andere manier.

Het hele punt is dat het gaat om flavor die bij een kleur past en niet zo zeer wat vroeger wel of niet mogelijk was. We zitten nu in een alternatieve wereld is het idee en in die wereld past een time walk effect beter bij zwart. Een interpretatie die best mogelijk was geweest vanaf het begin van magic, maar waar toen niet voor gekozen is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ach, zoveel invloed gaat dit (op een paar kaarten na) niet echt op andere formaten hebben.. bedoel.. ze geen geen FoW in een andere kleur maken.. de beste kaarten blijven toch in hun oorspronkelijke kleur.. met uitzonderen mischien nou van deze zwarte WoG,

hebben ze trouwens ook mana elfjes in een andere kleur ofzo? of een BoP :P
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ach ja, we zullen allemaal wel zien.Ik vind de layout wel heel mooi trouwens (en ook de meeste arts) van de kaarten die 'timeshifted'zijn. Ik ben ook maar een casual speler dus ik denk dat ik geen rode akroma of een zwarte wog voor mijn neus krjg :P
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Het belangrijkste aan de color pie is volgens mij niet de flavor maar juist de game play. Het is in magic belangrijk om weinig kleuren te spelen voor je mana base maar veel kleuren voor je mogelijkheden. De balans hiertussen vinden is een belangrijk onderdeel van magic. Als je nu meer mogelijkheden per kleur zou krijgen zou dit misschien gedeeltelijk kunnen verdwijnen uit het spel en dat zou jammer zijn.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da's zeker waar, maar de keuze om dit nu te doen komt wel voor uit flavor. Ook wordt de color pie niet helemaal aan de kant gegooid, slechts sommige abilities verplaatsen en dan naar een specifieke kleur. Sommige kleuren krijgen inderdaad dingen die ze voorheen niet hadden, dus decks met minder kleuren worden beter mogelijk. Ik vraag me alleen of of dat zo'n gekke ontwikkeling is na het ravnica block waar juist het gebruik van meerdere kleuren beter mogelijk werd gemaakt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Oy,

vind je time walk wel bij rood of groen passen dan? (final fortune of seedtime) Of bij artifacts (dus eigenlijk alle kleuren)? (magistrate's scepter)

Ik ben het wel met je eens dat een time walk in zwart meer vreemd is dan sommige andere mogelijkheden, maar niet echt onmogelijk. Met zwarte magie zou je een creature uit het verleden terug kunnen halen (animate dead en vriendjes), waarom zou je met zwarte magie dan niet naar de toekomst kunnen gaan? Demonic tutor doet dat in zekere zin al, een time walk effect doet dat op een andere manier.

Het hele punt is dat het gaat om flavor die bij een kleur past en niet zo zeer wat vroeger wel of niet mogelijk was. We zitten nu in een alternatieve wereld is het idee en in die wereld past een time walk effect beter bij zwart. Een interpretatie die best mogelijk was geweest vanaf het begin van magic, maar waar toen niet voor gekozen is.

mazzel

pi
Ik denk dat je het ook anders moet stellen, er worden namelijk kaarten uitgebracht waardoor zwart de tegenstander levens kan laten verliezen. Dit is een zeer zwarte ability. Als tegenstander heb je dan de optie te kiezen voor een andere modus van de spell, bijvoorbeeld de timewalk. Als je perse niet wil dat je zwart spelende tegenstander timewalkt, dan neem je toch de lifeloss?

Zwart is tevens de kleur die vraagt om toewijding (veel zwarte mana symbolen in de castingcost) en je daarvoor nagenoeg alles geeft. Helaas sluit dit de kracht om levenloze objecten te mollen grotendeels uit.

Een zwarte disenchant, dan hebben we pas echt een probleem...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Een zwarte disenchant, dan hebben we pas echt een probleem...[/quote]



.....voor zulk soort dingen ben ik dus bang :wink:
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

pi schreef: waarom zou first strike gek zijn in zwart? Er zijn zelfs al vrij veel zwarte first strikers! (klik hier voor een lijst)
Iemand van het design team van wizards schreef zelf in een column dat first strike geen zwarte ability is... verder zie ik in de lijst die je aanhaalt een hoop voorbeelden uit de planar chaos. als je nou gaat beargumenteren waarom het volgens een historisch perspectief zou kloppen dat er in de planar chaos weer veel first strike bij zwart zit, moet je de planar chaos buiten beschouwing laten. Verder zijn bijna alle voorbeelden die je aanhaalt van de tempest of ouder en een aantal tegenhangers van bestaande witte creatures (white knight, black knight).
Destijds hadden ze het colorwheel nog niet zo goed door enzo vandaar dat er vroeger wel meer zwarte first strikers waren
craprotation
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je gekeken naar de datum van mijn post? Toen ik de lijst aanhaalde bestond planar chaos nog niet, dus stond die er toen nog niet in...

Verder heb je gelijk dat het oude voorbeelden zijn, maar voor veel terugkerende abilities gold ook vaak dat ze een tijdje niet gebruikt waren voor ze terug kwamen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Erik Louman
Master
Berichten: 176
Lid geworden op: zo nov 05, 2006 8:42 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Erik Louman »

pi schreef: Toen ik de lijst aanhaalde bestond planar chaos nog niet, dus stond die er toen nog niet in...
k dan :P goede verklaring
craprotation
m4dn3ss
Advanced
Berichten: 14
Lid geworden op: vr mei 16, 2008 6:40 pm

Bericht door m4dn3ss »

Kheb ook een kaart. kost wel 9 mana maar : Destroy all creatures you dont control , they cant be regenerated
Plaats reactie