planar chaos

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

planar chaos

Bericht door pi »

Oy,

een eerste preview van planar chaos:

Afbeelding

Ik vind 'm cool!

Enige die ik cooler vind tot nu toe is de witte drop of honey die volgens MTGSalvation ook in de set zit.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Weinig creatief, hadden ze die kaart niet al in wit?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het idee is dat ze een aantal kaarten van kleur verandert hebben voor de timeshifted variant van planar chaos (waarschijnlijk planeshifted genaamd). Een aantal legends zijn opnieuw gedrukt, maar dan uit een alternatieve tijdslijn waarin ze heel anders zijn. Zoals een goeie crovax en een slechte mirri.

Je zou kunnen zeggen dat het weinig creatief is, maar het opnieuw drukken van kaarten, zoals de timeshifted kaarten is in ieder geval helemaal niet creatief, terwijl dit een beetje creatief is.

De hele color pie lijkt bij het vuilnis gezet te zijn, rood heeft bijvoorbeeld bounce en wit een counter. Zwart heeft dus wrath of god, etc.

Ik denk dat planar chaos hoe dan ook een duidelijke invloed gaat hebben op magic de komende tijd.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
system_failure
Master
Berichten: 191
Lid geworden op: ma jul 03, 2006 12:35 pm
Locatie: lede

Bericht door system_failure »

er komt ook een nieuwe "time walk". Maar dan in het zwart. BBB, oftewel krijg je een extra beurt of je opponent betaalt de helft van zijn leven.Ik vindt het wel irritant dat B/W nu 8 (acht!!) "wrath of god"s heeft.
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

hoi,

het lijkt mij allemaal heel gaaf!,
een zwarte wrath of god, die kan nog wel eens heel duur worden.
ik vind het gaaf dat ze kaarten een andere kleur geven, alleen het moet niet de typische digen van een kleur overhoop gooien, zoals grote groene beesten, rode burn, blauwe counter enzovoorts.

ik ben benieud naar nieuwe previews.

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

system_failure schreef:er komt ook een nieuwe "time walk". Maar dan in het zwart. BBB, oftewel krijg je een extra beurt of je opponent betaalt de helft van zijn leven.Ik vindt het wel irritant dat B/W nu 8 (acht!!) "wrath of god"s heeft.
De een zijn brood de ander zijn dood.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die time walk is BBBB en werkt alleen als de ander niet de helft van zijn leven betaald, zo uit mijn hoofd (check anders MTGSalvation).

Wit heeft een counterspell volgens MTGSalvation.

Ik denk dat 8 wrath's geen heel groot punt is, bedenk dat je BBWW moet hebben om ze beide te kunnen casten. Om dat consistent op tijd te hebben moet je wel echt wat moeite doen voor je mana base.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Met Orzhov Basilica, Caves of Koilos, Godless Shrine, Orzhov Signet en Flagstones of Trokair in het formaat lijkt me dat niet echt een probleem.

Combo-decks (evt. zonder beesten) zijn dan vervelender.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da's 5x4=20 non-basics spelen, niet geheel risicoloos in een formaat met blood moon denk ik?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Risicoloos zeker niet, maar wie niet waagt die niet wint ;)

Ik speel ook een deck met maar 5 basics en 4 signets. Tot nu toe heb ik nog zo'n 70-80% van de Blood Moon-matchups gewonnen. Ik vraag me dus af of je je daar echt zorgen over moet maken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

jo.. maar dat is toch het hele idee van magic dat elke kleur zijn eigen voordelen heeft.. wat hebben duals dan nog voor zin :P of kleuren uberhaubt :P laten we een rood/wit counter discard deckje maken :P
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Jaja, zo erg is Planar Chaos dus ook weer niet. Ze hebben bepaalde kaarten in andere kleuren geplaatst die niet noemenswaardig veel van het "Colorwheel" afwijken. Die zwarte WoG is een lekkere kaart, maar niet echt iets wat niet bij zwart hoort. Zwart heeft altijd al plenty of mogelijkheden gehad om beesten te mollen. Mutilate, Decree of Pain, Kagemaro, Massacre, Infest, Bane of the Living, Pestilence..........
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ik ben eigenlijk best wel bang dat planar chaos gaat floppen....
De zwarte WoG klopt eigenlijk wel, maar als ik de rode arkorma of de groen ball lightning zie (die art rulleerd wel trouwens :P ) dan heb ik echt zie iets van : what the **** dat hoort er toch helemaal niet bij :twisted: . Ben bang dat de typische abilities (counter=blauw etc.) weg gaan, en het niet meer uitmaakt welke kleur je kiest: je kan altijd wel kaarten pakken of spells counteren. Nouja dit is dan mijn mening he :wink: We zullen zien....
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ze zijn niet lukraak abilities in kleuren aan het stoppen he. Zoals Dragonheart al zei, ze hebben bepaalde abilities in andere kleuren geplaatst, maar niet op een manier die veel van het normale "colorwheel" af wijkt. Counters bijvoorbeeld zouden best bij wit passen omdat wit graag iedereen zijn regels op legt.

De kaart memory lapse bijvoorbeeld zou heel goed wit kunnen zijn.

Natuurlijk heeft een set als deze invloed op wat sommige kleuren wel of niet kunnen en er zullen zeker kaarten zijn die invloed hebben op vele formaten. Maar van welke set kun je dat nou niet zeggen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

unglued en unhinged :P

nee maar ik kan me best voorstellen dat je voor bepaalde decks wit erbij gaat spelen voor WoG.. tis in iedergeval fijn voor mensen met een iets minder budged.. scheelt in de mana base wel wat geld denk ik.

gingen ze Flagstones of Trokair nou ook nog in andere kleuren maken of niet?
Plaats reactie