Future Sight< wat denken jullie?

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie

Hoeveel van de onderstaande 6 zullen gebeuren?

geeneen
1
25%
allemaal
0
Geen stemmen
1
1
25%
2
1
25%
3
1
25%
4
0
Geen stemmen
5
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 4

Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Future Sight< wat denken jullie?

Bericht door evilpoffertje »

Ja, ik weet het: het is een beetje te vroeg om er over te praten :) Planar chaos is net uit, maar er zijn toch al veel dingen waar over gepraat wordt (over de 3de set uit het timespirial block: future sight). Er zijn de volgende dingen waar over gepraat wordt:
1. Een nieuwe layout
2. Een layout die later (bij andere blocken) worden gebruikt.
3. Een nieuwe kleur in magic!! Er is zelfs een poll geweest op magicthegathering.com . Als het er komt is het waarschijnlijk paars
4. Een nieuwe akroma. Time spirial had de oude al 'timeshifted', planar chaos 'planeshifted', dus gaan veel mensen er van uit dat er nog 1 komt.
5. De zogenaamde énemy fetchlands'
6. Meer slivers! (misschien weer legends)

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

1 staat vast, de shifted kaarten hebben standaard een andere layout dan de normale kaarten in de set.
2 merken we waarschijnlijk pas over lange tijd. Het is onwaarschijnlijk dat ze de layout snel zullen veranderen aangezien we nog maar pas deze layout hebben.
3 zeer onwaarschijnlijk, maar paars is wel de kleur waar ze al bijna 10 jaar lopen te dreigen.
4 zeker, als ze iets in 2 sets in een block doen dan ook in de 3e, reken dus bv ook op meer magi.
5 onwaarschijnlijk in een block dat niet zo veel speciaals met kleur doet.
6 vast wel een keer, waarschijnlijk ook wel in future sight.

Wat ik een intressantere discussie vind is hoe ze de shifted kaarten uit gaan leggen, aangezien die uit de toekomst moeten komen. Een nieuwe layout die ze in de toekomst in willen voeren is inderdaad een optie, maar dat legt nog niet uit wat ze met de kaarten zelf doen. Time spiral had veel kaarten uit het verleden die iets doen dat in het huidige magic niet past, planar chaos heeft kaarten die ook net niet helemaal met het huidige magic passen. Het lijkt me dus logisch dat future sight ook kaarten zal hebben die op de een of andere manier af zullen wijken van wat we gewend zijn. Maar, op welke manier?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Wat ik een intressantere discussie vind is hoe ze de shifted kaarten uit gaan leggen, aangezien die uit de toekomst moeten komen. Een nieuwe layout die ze in de toekomst in willen voeren is inderdaad een optie, maar dat legt nog niet uit wat ze met de kaarten zelf doen. Time spiral had veel kaarten uit het verleden die iets doen dat in het huidige magic niet past, planar chaos heeft kaarten die ook net niet helemaal met het huidige magic passen. Het lijkt me dus logisch dat future sight ook kaarten zal hebben die op de een of andere manier af zullen wijken van wat we gewend zijn. Maar, op welke manier?


Er wordt in sommige forums er al over gepraat :) Een van de mogelijkheden is dat de kaarten later gereprint zullen worden (misschien 10th?). Vandaar dat er nu nog meer wordt gepraat wordt over de geheimzinnige klaar paars, ik weet dat het heel gek klinkt, maar blijkbaar vinden veel mensen de 5 kleuren niet genoeg. Het zou toch erg raar zijn, als je naar de achterkant van de kaarten kijkt :P Daar moet dan ook paars op gaan staan. Hoe ze die kaarten gaan verklaren heeft volgens mij weer te maken met de verhaallijn uit timespirial (ik ken het zelf niet :) )
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in iets van 1997 of zo beweerde inquest al dat paars als 6e kleur er bij zou komen. Ik zou me er niet te druk om maken.

Een kaart uit 10th drukken is stom. Die kaarten waren er al, dus die komen niet uit de toekomst. Een Gerard die opeens een jaar of 60 is aan de andere kant zou wel best kunnen. Of allemaal verder door ontwikkelde varianten op bekende abilities. Bv artifacts met madness, of andere madness costs om enkele dingen te noemen. Ze zouden ook echt kaarten uit een toekomstig block kunnen drukken, maar dta heeft het probleem dat die kaarten dan minder impact hebben als we bij hun eigen block zijn. Ze kunnen natuurlijk ook kaarten uit een mogelijke toekomst drukken, maar die gimmick hebben we al gehad met planar chaos die een mogelijk ander heden weergeeft.

mazzel

pi

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

pi schreef:Oy,



Een kaart uit 10th drukken is stom.

pi
Ik gaf ook maar een voorbeeld he :wink:
Het kan wel eens een hele leuke set gaan worden, alleen ze moeten gewoon weer niet met hele gekke dingen komen die het magic spelletje een beetje op zijn kop zetten. Als magic bijvoorbeeld de paarse kleur echt zou drukken, dan zullen er veel mensen gaan stoppen met spelen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er zijn altijd mensen die dat beweren en er zijn er altijd heel wienig die dat doen. Ik ken er 2 die min of meer echt gestopt zijn toen ze zeiden dat ze zouden stoppen omdat wizards de rarirt aan ging geven op kaarten. Dat is ook eigenlijk het enige voorbeeld dat ik ken van een geval waarbij mensen echt stopten om iets wat wizards deed.

mazzel

pi

p.s. dit waren mensen die zeer veel ruilden en niet zo'n probleem hadden met iemand niet vertellen of een kaart rare was.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

hoi,

ik denk dat een nieuwe kleur het wel een beetje gaat verpesten, het was, uitgezonderd sommige dingen in planar chaos, duidelijk dat elke kleur zijn eigen aspecten had, ik zou niet weten wat 'paars' dan zou moeten doen/krijgen.

en inderdaad zouden ze dan de achterkant moeten veranderen ofzo, dat zou dan zo ongeveer betekenen dat je deze kaarten niet kunt mengen met oudere.

wat wel zou kunnen is, paars gebruiken op de manier zoals ze dat sneeuw manasymbool in coldsnap gebruikten, of zoiets als wat ravnica deed met half/half bolletjes. dit zouden ze wel kunnen veranderen in een paars bolletje denk ik, maar echt een nieuwe kleur, dus ok paarse landjes en spells enzovoorts, ik denk het niet.
ik ben in ieder geval tegen.

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

3 en 5 hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Waarom zou wizzards dat doen, terwijl er heel veel spelers al aan hebben gegeven: dan kap ik er mee. Ik denk eerder dat a2thej_b gelijk heeft :) Ik vind, dat als ze een 6de kleur in magic zouden willen, het al gelijk aan het begin zouden doen.(toen magic begon)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

altijd roepen er een hoop mensen dat ze er mee kappen en ook die spelen gewoon door. Ik zou er niet vanuit gaan dat dit dreigement enig effect heeft op wizards.

Ik zou zelf een 6e kleur in een un-set verwachten en nergens anders. Een 6e kleur brengt echt veel te veel problemen met zich mee.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Nou, ik zou ook wel eerst nadenken over doorgaan, als wizzards een nieuwe kleur in de set doet. Ik denk dat het misschien wel een leuke kleur is in de un sets, daar heb je al een paar kaarten die rare kleuren hebben :P
Plaats reactie