welke kaarten uit boosters

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

David schreef:
DutchG0d schreef:danm zou die kaart ook niet voorbij laten gaan :P
Omdat je hem goed vindt in draft of omdat je liever een rare hebt na afloop dan een goede kaart voor tijdens het toernooi?
dat ik een goede kaart heb na het toernooi om in me deck te stoppen :P
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Daarom verdeel ik dus liever rares na een draft toernooi. Anders heb je mensen zoals jij die niet echt willen draften maar liever een rare pakken. Dat haalt het hele draften uit balans.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

David schreef:Als je zo denkt dan weet je inderdaad zeker dat je geen kans maakt om te winnen.
Gedeeltelijk waar. Tijdens GPs doen we altijd de extra. Het gaat er dan om wie de meeste rares heeft gedraft. Uiteraard is het beste rare-draften EN winnen (zeker mogelijk). Tijdens Time Spiral block was dit ideaal. De shifted kaarten (paars) golden toen ook als rare. Tijdens de eerste draft in Athene had ik 16 rares en die draft heb ik toch nog gewonnen :) Het record tijdens die GP was overigens 21.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Tel je alles wat je draft of alleen wat in je main deck gaat?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Alles.

Mijn laatste M10 draft was ook onder dit motto. Had 9 rares waaronder 7 speelbare (2x Clone, 1x Chandra, 1x Hippie, 1x Merfolk Lord, 1x Gargoyle Castle, 1x BR land). Het scheelde niet eens absurd veel of ik had met mijn 3 kleuren, dubbele manacosten in iedere kleur, crappy manabase deck gewonnen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

pi schreef:Oy,

voor een kaartje van zo'n 7-8 euro die geheid daalt wanneer er weer andere type 2 landjes bijkomen?

mazzel

pi
De painlands zijn anders ook heel lang meegegaan. Ik denk niet dat we binnenkort andere dubbellandjes in de core set hoeven te verwachten hoor.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Wilt-Leaf Liege schreef: De painlands zijn anders ook heel lang meegegaan. Ik denk niet dat we binnenkort andere dubbellandjes in de core set hoeven te verwachten hoor.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze deze landen zullen houden. Het is namelijk erg goed voor de verkoop om die bij iedere coreset te veranderen. Aan de andere kant... ik denk niet dat deze serie landen snel in prijs gaan zakken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:Daarom verdeel ik dus liever rares na een draft toernooi. Anders heb je mensen zoals jij die niet echt willen draften maar liever een rare pakken. Dat haalt het hele draften uit balans.
Ik heb hier overigens een enorme hekel aan omdat ik graag de kaarten waarmee ik won als aandenken bewaar. Ik heb nooit problemen gehad met rare drafters.

Overigens lijken deze landjes mij niet speciaal waardevast, denk dta het tot painland niveau zal zakken uiteindleijk, maar dat zal niet meteen morgen zijn nee.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Dragonheart schreef:
Wilt-Leaf Liege schreef: De painlands zijn anders ook heel lang meegegaan. Ik denk niet dat we binnenkort andere dubbellandjes in de core set hoeven te verwachten hoor.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat ze deze landen zullen houden. Het is namelijk erg goed voor de verkoop om die bij iedere coreset te veranderen. Aan de andere kant... ik denk niet dat deze serie landen snel in prijs gaan zakken.
Dat zou idd een reden zijn om ze te vervangen. Echter heeft de huidige set ook een aantal reprints, en ik denk dat deze landjes tenminste in de volgende twee coresets zullen zitten. Ik denk dat je het niet kan maken als WotC om iedereen die T2 wil spelen, elk jaar een nieuwe manabase aan te laten schaffen. Maak de landjes dan maximaal Uncommon ipv Rare.

Ik ben er sowieso fel tegenstander van om elk jaar een nieuwe core-set uit te brengen. Ik zou dat niet vaker dan eens in de twee jaar doen.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

David schreef:Daarom verdeel ik dus liever rares na een draft toernooi. Anders heb je mensen zoals jij die niet echt willen draften maar liever een rare pakken. Dat haalt het hele draften uit balans.
Tja, de slechtste speler speelde 0-3 maar ging met een stel leuke rares naar huis. Zo is iedereen tevreden, denk ik dan.

Als je de rares achteraf verdeeld, denk ik dat minder goede spelers afhaken, omdat zij dan gewoon de betere spelers feitelijk sponsoren. Het hangt gewoon af met wie en waarvoor je speelt. Soms is het verdelen van de rares achteraf idd beter.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het is sowieso heel normaal om elk jaar in block in een nieuwe manabase te moeten investeren en voor type 2 is het ook niet echt gek. Dit is magic, de makers moeten ook op de een of andere manier geld er aan verdienen en proberen dus te zorgen dat je kaarten koopt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Wilt-Leaf Liege schreef:Tja, de slechtste speler speelde 0-3 maar ging met een stel leuke rares naar huis. Zo is iedereen tevreden, denk ik dan.
Iedereen? Ik dus niet. Als iemand niet echt meedoet met draften dan zijn de potjes tegen deze persoon minder leuk. Maar ook krijgt de speler die achter deze persoon zit bij het draft betere kaarten doorgegeven, wat het ook weer oneerlijker maakt voor de rest.
Als je de rares achteraf verdeeld, denk ik dat minder goede spelers afhaken, omdat zij dan gewoon de betere spelers feitelijk sponsoren.
Waarom zouden de minder goede spelers afhaken? Als ze alleen komen voor de kaarten die ze aan het eind overhouden heb ik liever dat ze niet komen. Ik wil gewoon een paar leuke potjes magic spelen en niet tegen mensen die dat niet willen. En hoezo sponseren de minder goede spelers de betere spelers als iedereen met 3 rares naar huis gaat? En is het niet normaal bij een toernooi dat de winnaar meer mee naar huis neemt dan de rest?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Helemaal met David eens.

Ik vind het ook raar dat je er dus min of meer van uit gaat dat slechte spelers slecht blijven. Mijn eerste drafts waren ook geen overweldigend succes. Ik had juist daardoor de drive om steeds beter te worden en de spelers waar ik in het begin van verloor, later te verslaan. Die drive is er nog steeds.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Dragonheart schreef:Helemaal met David eens.
Ik vind het ook raar dat je er dus min of meer van uit gaat dat slechte spelers slecht blijven. Mijn eerste drafts waren ook geen overweldigend succes. Ik had juist daardoor de drive om steeds beter te worden en de spelers waar ik in het begin van verloor, later te verslaan.
Ja, ik heb die drive ook, dus ik spreek zeker niet namens mezelf. Maar het probleem dat een money-drafter dus veel goede kaarten doorgeeft, gaat zeker niet alleen op voor de money-drafter. Sommige mensen zijn gewoon niet goed, en geven daarom ook veel goede kaarten door. In die zin maakt het gewoon wel uit naast wie je zit in een draft.

Overigens heb je Twee Klaveren twee of soms zelfs 3 tafels, geschikt naar niveau. Dus dan voorkom je dit grotendeels.
Iedereen? Ik dus niet. Als iemand niet echt meedoet met draften dan zijn de potjes tegen deze persoon minder leuk. Maar ook krijgt de speler die achter deze persoon zit bij het draft betere kaarten doorgegeven, wat het ook weer oneerlijker maakt voor de rest.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Die moneydrafter kon er echt niks van. Zijn tegenstander in de eerste ronde heeft hem nog geholpen met zijn deck, aangezien hij 13 landjes in zijn deck had gedaan en 6 creatures of zo. Leek nergens op.

Ondanks dat zijn deck nu beter was, was het potje niet echt leuk. Hij kon er niks van. Hij was echt nét begonnen. Hij had beter gewoon wat kunnen oefenen voor hij aan een toernooitje had meegedaan.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Zojuist mijn fatpack Lorwyn binnengekregen. Zat een Garruk, een Profane Command en een Sower of Temptation bij. Jammer dat ik vrijwel het Lorwyn/Shadowmoor Block gemist heb. Dit block spreekt mij meer aan dan Shards. En ik vermoed ook meer dan Zendikar.
Luck never gives, it only lends
Plaats reactie