Oude kaarten (De originele duals) in Zendikar!

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Oude kaarten (De originele duals) in Zendikar!

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

De geruchten zijn erg sterk dat ze bij WotC helemaal gek zijn geworden en dat sommige packs ipv een basic landje een originele dual land bevatten. Ja, je hoort het goed. Je kan in je Zendikar gewoon een ouderwetse Taiga aantreffen! Of een Ancestral Recall!!

Ja, ik geloofde het eerst helemaal niet, en inmiddels begin ik het een beetje te geloven. Er zijn inmiddels diverse bronnen die het gerucht bevestigen, al durf ik nog steeds mijn handen er niet voor in het vuur te steken. Hou in ieder geval de 159ste aflevering van 'The Magic Show' in de gaten, want als het waar is, zal het zeker in dit programma van de daken worden geschreeuwd!
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Grappig, nu #159 moeite had met online gezet te worden.

Natuurlijk is dit BS, wat is het nut voor wizards, ze naaien de dealers en dat terwijl het goed gaat met magic. M10 was zelfs tijdelijk uitverkocht (niet gebeurt met een core set sinds revised), alle reacties op Zendikar lijken erg goed en ook andere acties van wizards worden vrij goed ontvangen. Vertel me waarom wizards, vanuit economisch oogpunt, zoiets zou doen?

EDIT: Witl-Leaf Liege lijkt niet de enige te zijn die hierin gelooft. Ik weet het nog steeds niet, maar het lijkt wel enigsins geloofwaardig. Ik vind het als het waar is een beteje jammer dat dit nu juist de set is waar ik besloot om niet een paar boxen te halen maar mijn geld even te bewaren voor mijn appartement. Misschien toch op een houtje bijten komende tijd?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ancestral Recall in Zendikar? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Maar dat het gerucht rondgaat is natuurlijk wel gunstig voor Wizards.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

David schreef:Ancestrall Recall in Zendikar? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Maar dat het gerucht rondgaat is natuurlijk wel gunstig voor Wizards.
Het is overigens Ancestral Recall met 1 L. Hmm, alweer een hint dat het onzin is.

Verder Ancestral Recall als voorbeeld noemen terwijl je het net met veel bombarie over dual-lands had... Hmmm... tsja...
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

altx schreef:
David schreef:Ancestrall Recall in Zendikar? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
Maar dat het gerucht rondgaat is natuurlijk wel gunstig voor Wizards.
Het is overigens Ancestral Recall met 1 L. Hmm, alweer een hint dat het onzin is.

Verder Ancestral Recall als voorbeeld noemen terwijl je het net met veel bombarie over dual-lands had... Hmmm... tsja...
Als je goed leest ga ik er ook niet volledig in mee. Alleen zijn er wel mensen die het gerucht bevestigen, die ik geneigd ben te geloven.

Maar goed, dat ik Ancestral Recall fout spel is idd een bewijs dat het een BS verhaal is. :twisted:

Je hoeft het echt niet te geloven, ik twijfel ook nog steeds, maar hou alsjeblieft dat arrogante commentaar voor je.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Die eerste opmerking was enigszins sarcastisch. (Alhoewel het feit dat de mensen die de geruchten verspreiden niet eens weten hoe de betreffende kaarten heten, toch wel iets zegt.)

Maar verder ben je wel heel erg op je pik getrapt zeg... :roll:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Zegt het gerucht trouwens dat de kaarten gereprint zijn of dat ze oude kaarten tussen de nieuwe kaarten in de boosters stoppen?
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Het zouden oude kaarten zijn. Dus geen reprints. En voor de duidelijkheid ik twijfel dus ook nog, maar ik was vandaag bij
de pre-release van Zendikar, en Sven Dijt (Eigenaar van Manamaze.com) bevestigde aan mij dat het waar is.

Tja, ik kan het natuurlijk pas echt bevestigen als ik iemand daadwerkelijk zo'n kaart uit een booster zie halen. Dus vergeef me alsjeblieft als het toch onzin blijkt te zijn. :wink:
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ach, met de omzetten die zij draaien, kunnen ze best 1 zo'n Ancestral Recall er doorheen gooien om het Sjakie en de Chocoladefabriek gehalte nog wat verder op te krikken... :wink:

(Als het gerucht waar is, dan gaat het lijkt mij om zo'n klein aantal kaarten op de totale oplage dat de kans toch nihil is dat je er een uit haalt.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Hier is trouwens het onderwerp op MTG Salvation. Dan kan je zelf een oordeel vormen.

http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=186613
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het zouden oude kaarten zijn, reprints kunnen ze niet doen omdat ze in een reprint policy ooit aangegeven hebben een groot aantal kaarten nooit meer te drukken.

EDIT:

Op MTG Sqalvation waren er wel theorien dat wizards de oude sets wel nog zou kunnen drukken als ze de juiste spullen er voor nog beschikbaar hebben. Bijvoorbeeld als test voor het beginnen te drukken van een nieuwe set. Zo zouden ze in de loop der tijd een relatief kleine hoeveelheid extra kaarten opgebouwd kunnen hebben die ze gebruiken voor intern testen (de future future league). Dit zou ook de beschadigingen kunnen verklaren die de kaarten blijken te hebben.

Persoonlijk denk ik dat het waarschijnlijker is dat het oude voorraad is die wizards voor intern gebruik achtergehouden heeft gecombineerd met eventuele collecties van mensen die daar werken die daar niet zo veel meer mee doen (Mark Rosewater lijkt me gek genoeg om zijn collectie voor een actie als deze beschikbaar te stellen en anders zijn de handtekeningen op sommige van de kaarten moeilijker te verklaren).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Paraic
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: di feb 20, 2007 2:35 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Paraic »

Zijn er al mensen die dit soort oude kaarten al hebben gevonden in de nieuwe boosters?
Hokahey - Today is a good day to die
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Nog niet maar heb weer een berg besteld dus als ik er wat in zit zal ik het posten :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Is dit echt waar? Ik ben een tijdje niet meer met magic bezig en nu krijg je dit.... :mrgreen:

Kan me niet voorstellen dat ze oude kaarten in boosters stoppen.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ja, het was echt waar, maar wel erg zeldzaam. De actie is in ieder geval al weer voorbij. :wink:
Luck never gives, it only lends
Plaats reactie